Hoe krijg ik dit schoon?

Ik heb een klein spleetje tussen mijn voortanden en daar hoopt zich verkleuring op. Geel/bruinachtig ziet er heel vies uit.

Ik denk dat het komt doordat ik rook en veel koffe dronk.
Ik poets mijn tanden 3 x per dag maar dat helpt helemaal niet.

Ik rook nog steeds. Is er iets wat niet duur is om het weg te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
6K

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat al die anti smokerstandpasta meuk totaal niet werkt. Ik heb al verschillende merken gebruikt en ben erachter gekomen dat dit nog veel meer aanslag geeft, met name een aanslag op mijn portemonnee.

Echter ik wilde er ook niet mee blijven lopen en ben naar de mondhygiëniste gegaan. Bek weer zo wit als voorheen.
En duur? Nee, want in mijn geval worden deze behandelingen vergoed door de zorgverzekeraar.
Check even jouw polis en indien vergoed, maak een afspraak. Dat is echt het enige goede middel om van nicotineaanslag af te komen.

( De andere oplossing is met een sponsje schuurmiddel. Daar krijg je het ook mee weg. Dat je glazuur er ook onder lijdt en over een paar jaar je alleen 2 zwarte stiftjes overhoudt moet je dan maar voor lief nemen. )

Maar zonder gekheid: Mondhygiëniste, dé oplossing!

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik lees nu in een vd reacties dat je tot december een basisverzekering hebt. Dan ben ik bang dat je het echt even moet uitzitten.
Of, bel even een mondhygiëniste op en leg het probleem uit. Misschien dat ze voor een klein bedrag alleen even jouw voortanden wilt behandelen. Maak er een geintje van (indien gepast) dat het voor haar een investering in de toekomst is, dat je na december trouw elk half jaar je tanden komt laten reinigen.

Ik denk dat ze dat best willen. Afgaande van mijn mondhygieniste ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker duidelijk+

Andere antwoorden (5)

Gebruik een goede electrische tandenborstel, dat help heel goed. Mocht je die al gebruiken kan je naar de tandarts gaan om het weg te halen. Tandpasta (witte tanden) of whightnigs helpen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee dat is vervelend. Helaas begint het steeds meer op Amerika te lijken. Ik rook ook, dus dezelfde klachten, maar ik krijg het niet weg met smile. Heb sinds kort een tandenborstel van philips (sonicare) het valt mij op dat het minder wordt.
Smile tandpoeder, zit in een doosje en kost ongeveer € 3,40 (prijs kan iets afwijken per drogist).
Let wel op de gebruiksaanwijzing, je mag het niet te vaak gebruiken. Het is veilig als je het gebruikt zoals voorgeschreven maar het is wel agressief spul en je wil niet je tandglazuur ermee wegpoetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het op dat ene plekje zit tussen je tanden dan zou je kunnen probren met een tandenstoker of tandzijde (in lintvorm)om dat plekje schoon te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn van die kleine borsteltjes waarmee je tussen je tanden kunt poetsen, en zo ver ik weet heb je die ook nog in verschillende groten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel goed bedoelde antwoorden voor je. Maar het uiteindelijke probleem zit is het spleetje tussen je tanden. Dus dat probleem moet opgelost worden. Nou daar hebben tandartsen oplossingen voor. Dus hupakee naar je tandarts morgen ... LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spleetje of geen spleetje (wat klinkt dat raar overigens :-))
Als je aanleg hebt om snel nicotineaanslag op je tanden te krijgen dan vormt dat sowieso. Meestal vormt het zich sneller op tanden die extreem dicht op elkaar staan of over elkaar heen.