Kan het zijn dat je lichaam went aan goede voedingsstoffen, waarna ze hun effect verliezen?

Zoals bijv. groene thee voor een goede stofwisseling. Ik merk altijd dat het goed werkt, tot ik het super lang heb gedaan... Dan lijkt het geen effect meer te hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hebt een verandering gemaakt in je eetpatroon, je lichaam reageerde daar op.
In dit geval blijkbaar met een klein gewichtsverlies.
Maar uiteindelijk bereik je een nieuwe balans met wat je eet en verbrand op een dag, en zul je geen gewicht meer verliezen.
De stof verliest niet zijn effect, je hebt gewoon een nieuwe energiebalans gecreeerd, een zogeheten plateau.

Als je verder gewicht wil verliezen, zul je wat anders aan moeten passen. Meer bewegen, je training intensiever maken, meer groente en eiwit toevoegen, op je porties letten, etc.

Je afvallen kwam waarschijnlijk omdat je voordat je thee ging drinken eerst iets van vruchtensap of frisdrank dronk, of je bent iets minder gaan eten omdat je meer thee ging drinken.
Groene thee kan helpen met de stofwisseling, maar het is geen wondermiddel.
Ritsuka