hallo ik ben john hoorde vandaag dat ik suikerziekte heb

wil graag weten of er meer opties zijn dan pillen slikken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je pillen slikt heb je type 2 diabetes. Door afvallen en voldoende beweging kun je van je diabetes type 2 afkomen. Is geen garantie overigens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes, ten eerste positief blijven! Met een aangepaste levenstijl (voeding, eetpatroon, leefgewoonte, sporten, state of mind) bereik je echt heel veel, en kan je met wat geluk weer van de pillen af. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Best even schrikken als je dat hoort...
Dat betekent bewust elke dag bezig zijn met je levenswijze en mogelijk ook dingen veranderen.
Lees erover en stel al je vragen aan je arts zodat je precies wat hoe of wat. Wennen, dat wel... Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst rustig je volgende afspraak met de diabetes verpleegkundige of arts afwachten. Zij zijn verplicht ook een alternatieve behandeling voor te stellen.

Het beste antwoord

Ja, er zijn zeker meer opties. Als het je geadviseerd wordt, begin dan met die tabletten omdat een te hoge bloedsuiker slecht voor je gezondheid is. Maar ga vervolgens zelf hard aan de slag om je leefgewoontes eens in kaart te brengen. Over een aantal aanbevelingen, zoals voldoende bewegen en gewichtsbeheersing is iedereen het wel eens. Ik hanteer echter het standpunt dat insulineresistentie de oorzaak van diabetes is en niet overgewicht. Overgewicht is het gevolg van diezelfde insulineresistentie, een verminderde gevoeligheid van de cellen voor insuline. Echter, overgewicht, teveel lichaamsvet, houdt de diabetes wel in stand.

Niet iedereen met diabetes type 2 heeft overgewicht maar als je inderdaad moet afvallen, kies dan voor een voedingsmethode die je, al dan niet met wat makkelijke aanpassingen, de rest van je leven kunt volhouden. Beperking van koolhydraten blijkt ook voor diabetici een succesvolle methode te zijn maar begin in ieder geval eerst met geraffineerde koolhydraten uit je leven te bannen, want die zijn ook een belangrijke, zo niet de belangrijkste oorzaak van je insulineresistentie.

Als je een behoudende huisarts en dito diëtiste hebt kun je wat weerstand ondervinden als je je eigen weg wilt gaan. De officiële lezing is namelijk dat gewichtscontrole het middel is om diabetes type 2 te bestrijden. Ik vind dat een vergaande onderschatting van een chronische rotziekte waar veel meer aan te doen is. Dat die filosofie in de praktijk niet werkt zie je om je heen. het aantal mensen met overgewicht en diabetes groeit met de dag. Ga dus zelf hard aan de slag door je te informeren, diabetesforums af te struinen en methodes te ontdekken die voor jou werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dank u ik gaat hier mee aan de slag

Andere antwoorden (5)

Ik heb zelf ook suikerziekte type2 wat wel helpt is afvallen mijn medicatie is naar beneden afgesteld maar eenmaal suikerziekte altijd suikerziekte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet helemaal waar, als je type2 hebt en pillen gebruikt, kan je door middel van aangepast eetpatroon en aangepaste leefstijl, en sporten, het dusdanig reduceren, dat je geen pillen meer hoeft te slikken.
Er zijn 2 kampen. De ene zegt, je moet gewoon veel minder suiker eten (dus alle koolhydraten, dus ook weinig fruit, zeker geen sapjes, geen granen meer zoals brood en de aardappels laten staan), de ander zegt dat het er niets mee te maken heeft. Ik ben van het eerste.. genoeg onderzoek die het bewijzen. Voor diabetici is er nog geen medicijn, maar je kan dan wel symptoomvrij leven. Zonder pillen te hoeven slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet per se, Loenie, als je je motortje maar op gang houdt met voldoende andere brandstoffen. Als het nodig is maakt het lichaam glucose uit eiwitten. De haalbaarheid op de langere termijn van koolhydraatarm eten vind ik het voornaamste bezwaar tegen dergelijke methodes. Dan is de kans op een terugval + bonus groter dan dat je een stuk gewoner blijft doen. Daarbij is een volkoren boterham met roomboter en kaas gewoon erg lekker. Of misschien juist daarom haalbaarder! :-)
Ga eens op internet kijken.
Pillen slikken, voeding aanpassen, insuline spuiten, afvallen. Vele mogelijkheden.
Kijk eens op de site van de diabetesfonds, zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pillen die je nu slikt, gewoon innemen. Allert zijn op vervelende gevolgen van Diabetes; Dofe voeten. Slaap aanvallen ed. Je gaat de komende maanden door de medische mangel; oa oogarts.

Feitelijk vallen de pillen wel mee. Afvallen, ander eetgedrag is zwaarder. Zorg dat je niet aan de insuline-spuit hoeft.

Zorg voor goede begeleiding, bijv bij academisch ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je advies over een academisch ziekenhuis is nonsens. iedere huisartsenpraktijk is in staat om diabetici te begeleiden en te beoordelen of er eventueel een medisch specialist aan te pas moet komen.
Geen academische behandeling !!! Je huisarts kan het prima aan!

Verder: winst met leefstijl adviezen Kunnen de behoefte aan med verminderen of zelf doen verdwijnen.
Genezen van diabetes type 2 is in sommige gevallen mogelijk. Van type 1 is nog niet mogelijk