ik heb blaasontsteking, en dus moet ik de hele tijd onder de les naar het toilet, is daar ook iets tegen?

ik heb blaasontsteking nu en er is vast niks tegen, maar misschien heeft iemand het ook wel eens gehad en wil die mij tips geven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
3.6K

Antwoorden (6)

veel vitamine C helpt tegen dat nare gevoel en toch heel veel drinken (al ben je geneigt het niet te doen). Verder, maar dat heb je vast niet standaard in huis: cranberry sap of pillen.
en warm houden!!!
13 jaar geleden
bij een blaasontsteking kan je het beste een antibiotica innemen..want de infectie kan naar je nieren gaan..
en veel drinken is belangrijk dus...dan moet je ook meer plassen..jekan het met je docent bespreken dat je nu meer moet dan anders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is anders een groot verschil tussen een ontsteking en een infectie. Een ontsteking kan wel veroorzaakt worden door een infectie, maar dat weten we in de gegeven situatie niet. Daarbij, antibiotica worden niet voor niets slechts op recept verstrekt.
Onmiddellijk naar de dokter. Je hebt een antibioticum nodig. Intussen veel drinken. Vaak wordt een blaasontsteking veroorzaakt door verkeerde hygiene waardoor er bacterien in de plasbuis komen.
Die moet je met een antibioticum aanpakken, Is met een paar dagen over. Veel drinken en cranberrysap helpt bij een beginnende.

Nu naar de dokter want als het nierbekkenontsteking wordt, ben je verder van huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie snel last heeft van een blaasontsteking doet er goed aan veel water te drinken(1,5 per dag)
Men moet dan veel urineren,waardoor natuurlijke doorspoeling van het uriniesysteem optreedt.

Wanneer de ontsteking gepaard gaat met flinke koorts
en een branderig gevoel kan men het beste snel naar de arts gaan met een flesje urine.

De ontsteking kan niet alleen leiden tot een gevoel van
algehele malaise,maar opstijgen naar de nieren en een
nierbekkenontsteking veroorzaken.

De arts zal een behandeling met een antibioticum voorschrijven.

Het ook belangrijk om in de winter je goed te kleden,angora ondergoed is zeker geen luxe.

Preventief kun je later Molkosan gebruiken van A Vogel
dat is gefermenteerd melkweiconcentraat van Zwitserse origine,deze zuren doden de bacterie om een blaasontsteking te voorkomen.
Als ik druk op mijn blaas voel neem ik een flinke scheut
molkosan met een weinig fruitsap,het is zeker een must.

Verder wens ik je een spoedig herstel toe.
Grtjs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op korte termijn helpt dit altijd bij mij..
Heel veel water drinken, als je hebt met een scheutje citroendruppels erin. Je kunt ook cranberry pillen kopen met D-manose, die helpen ook tegen blaasontsteking..

Probeer het maar.. Als je blaasontsteking hebt wil je natuurlijk niks drinken, omdat je al steeds moet plassen.. Maar als je veel drinkt word het echt minder binnen een half uurtje ofzo! Gewoon een paar glazen water achter elkaar opdrinken!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bekend middel is bosbessensap. Soms heb je een extra zetje nodig met een kuurtje antibiotica. Ruikt de urine sterker en is het plassen branderig, blijf er niet mee lopen.