Kan 5 keer per week fitness kwaad als beginner.

1 week begonnen, man 16 jaar, 90 minuten per sessie met cardio en gewichten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ga je gelijk van 0 naar 5x per week? Is wel een beetje erg intensief ineens.
Train je ergens voor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, heb over enkele maanden Defensie keuring moet me conditie verhogen en een klein beetje afvallen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Veel succes in elk geval, hopelijk lukt het :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je wel een beetje gesport de afgelopen jaren?
Vooral in het begin niet te hard trainen, dan put je jezelf alleen maar uit en dat werkt averechts.
En goed eten, die paar kilo gaat er met gemak af met 5x per week trainen, je zal waarschijnlijk zelfs moeite gaan hebben om genoeg te eten als je dit volhoudt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jackD ik eet goed (misschien afgelopen jaren te veel). Ik fiets al 3 jaar bijna elke schooldag 16 km totaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt goed, als je dit gaat doen als je een paar jaar achter de pc hebt gezeten is het een heel ander verhaal.
Niet te zwaar en de oefeningen goed doen, gewoon kijken naar gasten die er uitzien alsof ze er iets van af weten, niet naar gasten die alleen een beetje stoer aan het doen zijn. Je wilt geen blessures.
Van alle toestellen zijn filmpjes te vinden als ze het op de sportschool niet zeker weten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Tip: kijk hier eens http://www.bodybuilding.com/guides/
Scroll naar beneden tot het gedeelte find your fitness guide, dan selecteer je daar geslacht, leeftijd en je doel van trainen.
Er staan goede voorbeelden in voor wat betreft voeding en trainingsschema's.
Het gedeelte over supplementen moet je een beetje negeren, ze willen je graag die dingen verkopen zeg maar, maar de rest van de info is goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Het beste antwoord

Zolang je maar minstens 24-36 uur pauze neemt tussen een spiergroep. Als je op maandag bijvoorbeeld je biceps en triceps traint, mag je dat pas weer woensdag doen en dinsdag een of meerdere andere spiergroep. Voor de rest maakt het niet uit, zolang je maar goed zorgt voor goede voeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cardiofitness is een vorm van fitness waarbij het trainingsprogramma afgesteld wordt op de gemeten hartslag. Het doel is om door middel van verschillende trainingen een constante hartslag aan te houden, om zo conditie op te bouwen of om af te vallen.

Dat kan je best iedere dag doen.

Maar met gewichten moet je oppassen.
Niet te lang, niet te veel, niet te zwaar en niet iedere dag dezelfde spiergroep.
Ik neem aan dat je in die sportschool een voor jou geschikt trainingsprogramma krijgt. Zo niet, dan moet je daar naar vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan ik op een loopband een goede conditie krijgen? Nee, mijn Fitness (basicfit) is zelfstandig en heeft geen training coaches en schema's.
Ritsuka
11 jaar geleden
Interval training op loopband doen, 1 minuut sprinten, 30 sec-1 minuut wandelen, herhalen tot je op iets van 20 minuten zit of dat je niet meer kan.
Heel goed voor conditie.
Ritsuka
11 jaar geleden
En je moet echt zorgen dat je een goed schema hebt hoor.
Jamie Eason's Livefit op die bodybuilding link van mij in een andere reactie is een hele goeie om te starten denk ik.
Is goed trainingsschema en goed voedingsschema.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben niet van plan om mijn eten aan te passen, wel minder snacks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het beste voor je conditie, snap het niet helemaal..
Ritsuka
11 jaar geleden
Minder snacks is goed, maar zorg wel dat je genoeg blijft eten. Zoveel sporten kost veel energie.
Ritsuka
11 jaar geleden
Alles waarbij je hartslag omhoog gaat telt als conditietraining. Het ene is effectiever dan het ander, maar alles helpt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb nu de 'interval' training gedaan, 15 minuten, 5,5kmh joggen (30sec) 11,1kmh met een hartslag van 180
Ritsuka
11 jaar geleden
klinkt helemaal goed, goed bezig!
En als je dan de volgende keer weer cardio gaat doen, dan pak je een ander apparaat, bijvoorbeeld roeien of de crosstrainer.
Of je gaat eens zwemmen of lekker buiten lopen.
Afwisseling is belangrijk, zeker als je zo vaak traint.