Steken en krampen onder in mijn buik wat kan dit zijn?

In januari ben ik met de pil gestopt. Vorige week kreeg ik krampen en steken in mijn onderbuik. Afgelopen week had ik meer afscheiding dan normaal en paar dagen was het een beetje roze van kleur. Maar volgende week verwacht ik pas mijn ongesteldheid dat is dan de 1 ste na het stoppen met de pil. Ik zou niet weten wat het kan zijn. Heeft iemand het zelfde of weet je wat het is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat klinkt als redelijk normale klachten die je vóór je menstruatie kunt hebben.
Of, als je de pil al een tijd hebt geslikt, een soort 'halve' bloeding (kan het niet beter omschrijven); soms duurt het een paar maanden voor je normale menstruaties weer beginnen en kun je tot het zover is wel af en toe kramp hebben en wat afscheiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan je ook lezen in de bijsluiter van de pil. Je lichaam moet die hormonen ontwennen. En dat kan enige tijd duren. Misschien ben je het vergeten, maar krampen en steken horen (gemiddeld gezien) bij een natuurlijke menstruatie. Die zal je na pilgebruik niet direct gewoon netjes om de vier weken krijgen, maar het zal eerst ongeregeld zijn. Het is dus heel normaal om meer afscheiding te hebben.
Amadea
11 jaar geleden
Die krampen kunnen ook zijn dat je je eisprong voelt, de timing klopt opzich wel. De verdere klachten zijn ook wel de klachten die je vlak voor een menstruatie krijgt.
Verder is al aangegeven dat je lichaam er aan moet wennen.

Verder kun je ook denken aan eventuele darmklachten. Je zegt onderin je buik, maar ik weet niet precies waar, dit kan een optie zijn.