Mijn broekriem zakt telkens af wat kan ik er aan doen?

Als ik m'n broekriem strak zet net onder m'n navel blijft ie afzakken naar onder m'n buik (ik heb wel een buikje). Wat kan ik hieraan doen? Zijn er alternatieven op de broekriem (ik wil geen bretels dragen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.8K
bamibal
11 jaar geleden
Net als iedereen tegenwoordig: de broekriem aanhalen.

Het beste antwoord

Dan heb je een wat we wel gekscherend noemen 'negatieve riem-inclinatie', oftewel een buikje. Mannen hebben beduidend minder taille dan vrouwen, en als ze wat aan de stevige kant zijn, dat betekent dat je wilt proberen de riem op het BREEDSTE deel van de romp te laten hangen, terwijl de zwaartekracht helaas niet op die manier werkt. Het ding wil naar beneden, en niks houdt het tegen.

Er zijn drie 'oplossingen' voor dit probleem :
- je riem ZO strak dragen dat de plaats waar de riem zit smaller is dan die er onder (wat niet echt comfortabel is, maar beter gaat met en elastische riem
- je broeken zo hoog dragen dat de riem weer om een smaller deel van de buik valt (je zult dan op zoek moeten naar ene broek in een zogenaamde 'buikmaat')
- Toch de bretels ; dat is verreweg het meest comfortabel en staat ook het best.
En natuurlijk nog een vierde oplossing : het buikje kwijt zien te raken.

Misschien niet de oplossingen die je zoekt of leuk vindt, maar net als bij vrouwen met een grotere maat, zullen ook mannen met een grotere maat moeten aanvaarden dat ze geen opgeschaalde kleding voor slanke mensen kunnen dragen. Althans, niet zonder consessies te doen. Een spijkerbroek bijvoorbeeld is voor een dikkere man eigenlijk - esthetisch gezien - gewoon geen optie ; althans, niet zonder bretels, voortdurend broek ophijsen of een bouwvakkersdecolleté.

Het beste kun je je in een goede herenmodezaak eens laten voorlichten over welke modellen pantalons het meest geschikt zijn voor je figuur, het meest comfortabel dragen en ook nog eens het mooist afkleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je kiest gewoon hele leuke bretels en maakt er je stijl van ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of wat kilo's kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, zonder teveel kilo's, het enige wat werkt is een hogere broek, dat vind ik niet fijn. Dus hijs ik mijn broek af en toe maar een keer op, als dat niet gewenst is omdat het netjes moet zijn, doe ik de riem heel strak

Andere antwoorden (1)

Koop een riem met gaatjes van begin tot eind. Zo weet je zeker dat je je riem strakker kan doen en dat je broek niet afzakt.