Hoe kan het dat Melatonine de ene keer wel werkt en de andere keer helemaal niet?

Melatonine-tabletten met Valeriaan,
1 mg

Moet je dan misschien naar de huisarts voor een hogere doses?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
SimonV
10 jaar geleden
Ben je meer gespannen als het niet werkt?

Het beste antwoord

Het lichaam went aan het gebruik van Melatonine. Gebruik het nooit (te) lang achtereen. Het is een lichaamseigen stofje dat je aan gaat maken wanneer het donker wordt. De kans bestaat dat het lichaam 'vindt' dat, door de inname van de tabletjes, het nodig is om minder melatonine aan te maken. Met als resultaat dat je uiteindelijk niets opschiet met de tabletjes. Ook kan het zijn dat je lichaam in de war raakt en je overdag slaperig wordt.
Verstandig is om eerst de oorzaak van het slecht slapen te achterhalen. Lukt dit niet, dan zijn er talloze andere mogelijkheden om rustig in te slapen.
Ik weet niet of ik reclame mag maken, dus wanneer je wat info wilt kun je me altijd een PB sturen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je echt slaap problemen hebt, moet je naar de huis arts,
dat los je met melatonine niet op.
De doses die je slikt is dan veel te laag,en het ligt er aan hoe
gespannen je ,je voelt.
Ik zou gewoon even aan de ha vragen wat je er mee aan moet.
10 jaar geleden
Ligt aan mee factoren, hoe voel je je overdag, ben je actief geweest of juist helemaal niet, heb je lichamelijke klachten, meer stress en ook de maanstand kan hier zeker mee te maken hebben. Als je vaak en veel slaapklachten heb kun je ook bijv acupunctuur proberen. Zoek de oorzaak van je klachten, dat lijkt mij goede stap 1. De melatonine die soms wel werkt en andere keer niet is denk meer door andere factoren dan door de melatonine zelf.