Kun je op de studie geneeskunde worden toegelaten met het vak NLT?

Bij ons op school kun je in je profiel kiezen tussen NLT en natuurkunde. Nu ben ik niet heel goed in natuurkunde, dus zou ik NLT willen kiezen. Maar ik wil de optie van geneeskunde studie wel open houden, want dat interesseert me heel erg en zou ik heel graag willen. Maar op allerlei sites zie ik dat je natuurkunde nodig hebt voor geneeskunde, maar kun je toegelaten worden met NLT?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Helaas, Natuurkunde is een verplicht vak om toegelaten te worden tot een studie medicijnen.

"Om toegelaten te worden tot de bacheloropleiding Geneeskunde heb je een vwo-diploma nodig met het profiel Natuur & Gezondheid (N&G) of Natuur & Techniek (N&T). In het profiel N&G moet je ook natuurkunde gevolgd hebben, en in het profiel N&T moet je biologie hebben gehad. "
http://www.studie.nl/universitair/G/Geneeskunde