Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekenen de letters GEM op een grafsteen?

Picture for question
Antoni
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag ; ik kan er niks over vinden, al zit ik te denken aan een (anoniem) gemeentegraf.
Antoni
11 jaar geleden
Het is geen anoniem graf. Het is het graf van een bekende/beruchte advocaat.
bamibal
11 jaar geleden
Vanwaar die geheimzinnigheid? Heb je zelf die naam onzichtbaar gemaakt?
burgos
11 jaar geleden
Het zal z,n roepnaam wel zijn.
Antoni
11 jaar geleden
Bamibal, ja, het lijkt mij nu handiger om de foto de vervangen. Dat zal ik doen.
Amadea
11 jaar geleden
Als je de naam van de persoon zou vermelden kunnen wij eenvoudiger achterhalen wat de betekenis van dat logo is!
Antoni
11 jaar geleden
Amadea, ik heb zojuist de foto vervangen, zodat de naam is te zien.
Antoni
11 jaar geleden
Bamibal, die "geheimzinnigheid" was er, omdat ik dacht dat de naam niet relevant was voor het vinden van een antwoord. Ik dacht even dat GEM misschien net zo gebruikelijk was als R.I.P. op een grafsteen, maar dat ik deze afkorting (of deze term) gewoon niet kende. Nu ik de reacties tot nu toe zie, komt GEM blijkbaar niet zo veel voor op een grafsteen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mogelijk betekent het 'gem' als in het Engels, een juweel (als in een bijzonder en geliefd persoon).
Zie betekenis 3 op deze pagina: http://www.audioenglish.net/dictionary/gem.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Het is, nu ik de vraag sluit, het enige antwoord dat ik op mijn vraag heb gekregen. Ik weet helaas niet of het antwoord juist is. Het is in ieder geval een mooie suggestie! Het duimpje omlaag is dus niet van mij.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding