Lenzen in?

Ik heb over 2 weken een vooronderzoek voor mijn ogen lazeren. Daarom moet ik nu mijn lenzen uit(2weken van tevoren). Dit om de bollig van mijn oog te stabiliseren.

ALs ik in aanmerking kom voor een lazerbehandeling zal de ze plaatsvinden over 6 weken. Mag ik in de 4 tussenliggende weken(Tussen onderzoek en behandeling) ok geen lenzen in of mag ik hier bij 2 weken lenzen in en 2 weken niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hebt zachte lenzen neem ik aan?
Daar je; al je harde lenzen had ze minimaal 6 weken voor het vooronderzoek uit moet hebben, blijkt in de praktijk.

Voor de zekerheid even vragen als je 't vooronderzoek krijg. Maar ik ga d'r van uit dat je ze dan gewoon in kan hebben. Bij 't vooronderzoek willen ze je sterkte weten. Je lenzen beïnvloeden de vorm van de cornea (hoornvlies) daardoor dus ook de sterkte. Op basis van deze sterkte berekenen ze hoeveel d'r van je cornea moet worden afgelaserd. Of je ze nu wel of niet de weken voor 't laseren inhoud de berekening veranderd niet meer.
Maar nogmaals: vraag 't nog even aan de optometrist die 't vooronderzoek doet. Al verwacht ik dus het bovenstaande.