Is de pil altijd veilig?

Ik gebruik de pil nu een week en als ik hem normaal goed gebruik en niet vergeet hoe weet ik dan of hij altijd veilig is? of hij bij mij werkt ik heb iets met 2 of 20 ofzoiets (met een laag hormoon gehalte) of kan ik toch onverwacht zwanger raken doordat de pil bij mij niet aanslaat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij de pil slikt zoals in de gebruiksaanwijzing staat is de pil een behoorlijk veilig voorbehoedsmiddel tegen zwangerschappen.

p.s Hij beschermd je niet tegen soa's

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet ook opletten als je antibiotica krijgt, als het goed is krijg je dan van je apotheek een waarschuwing mee dat de pil in combinatie met die medicijnen niet veilig is. Als jij de pil in hebt genomen en je moet een keertje niet al te lang da innemen overgeven dan moet je daar ook even rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Houdt er rekening mee dat de pil pas effectief is als je deze één maand gebruikt.
Daarna is het risico op een zwangerschap zo vreselijk klein dat je dat eigenlijk wel kunt uitsluiten.
Naast geen sex is dit nog steeds het veiligst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt de pil van je huisarts.
Je leest de bijsluiter.

Dus vragen over de pil stel je aan je huisarts.

Waarom heeft hij/zij jou deze pil voorgeschreven
en niet een andere?

Als je niet vertrouwt op medicijnen die je door de huisarts zijn voorgeschreven zul je dus bij hem/haar moeten informeren hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wordt er altijd aangeraden de eerste maand naast het gebruiken van de pil een condoom te gebruiken.
Met de pil heb je volgens onderstaande bron theoretisch 0,1 procent kans op zwangerschap, in de praktijk blijkt dit 3 %. Als je keertje griep, koorts of darmstoornissen zoals diarree hebt kan de werkzaamheid van de pil beinvloed worden en de kans op zwangerschap toenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zowiezo maar even wachten met sex zonder condoom.. niet slim om dat na 1 week al te doen. :)

maar de pil werkt bij elk vrouw anders en vrouwen reageren op de pil ook anders.