Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb last van oorpijn door veel bellen voor mijn werk, wat kan ik het beste doen?

Ik heb sinds kort een baan als medewerker verkoop binnendienst en wij krijgen heel veel telefoontjes op een dag. Ik doe dit werk nu bijna 3 weken en sinds vorige week heb ik last van oorpijn. Ik ben van nature al gevoelig voor geluid en voel al snel steken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Amadea
11 jaar geleden
Als je weet dat je gevoelig bent voor geluid, waarom ga je dan callcenter werk doen? Dan kan je vooraf al beseffen dat je daar last van gaat krijgen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hopelijk heb je wel een goede headset en hoef je niet met een hoorn aan je oor te zitten ? Als dat het geval is, doet een goede headset al wonderen.
Belangrijk is dat je daarvan het geluid kunt regelen, zodat je het op een voor jou aangenaam volume kunt zetten, en niks harder.

Veel callcentra (en wellicht ook het bedrijf waar jij werkt) gebruiken omdat ze zo vaak kapot gaan de goedkoopste headsets, waarbij het geluid niet te regelen is. Vraag of je zelf of via je werk een betere mag aanschaffen. Of kijk of je andere (opnieuw bruikbare) hoesjes kunt maken voor de oortjes die het geluid een beetje dempen, of vraag de audioloog naar speciale oordopjes die wel geluid doorlaten, maar de scherpe hoge tonen er uit halen.

Gebruik uiteraard een koptelefoon die OP je oren staat, en NIET er in (die kan ik met mijn Ménière ook absoluut niet verdragen) en gebruik in je vrije tijd beslist geen koptelefoons meer.

Maar : ga er zeker ook even me naar de huisarts, Het is niet zonder meer vast te stellen dat je oorpijn door geluid komt, dus eventuele andere oorzaken moeten echt eerst uitgesloten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om over infecties tgv die in-eardingen nog maar te zwijgen... +1 voor je adequate antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding