Hoeveel anti-hooikoortstabletten mag je?

1n de bijsluiter staat 1, maar ik ben haast astmatisch momenteel, lucht tekort, piepende luchtwegen. Mag je er dan nog eentje (kan dat kwaad) of zeg je, nee absoluut niet!!! (Heb al een tweede genomen binnen 24 uur, helpt wel wat).

Nog andere tips?

13 jaar geleden
in: Ziekten
1K

Antwoorden (2)

De kans op bijwerkingen is stukken groter als je meer neemt dan is voorgeschreven. Waarschijnlijk gebruik je een histamineremmer, cetirizine of iets dergelijks. Het effect van een extra tabletje is meestal nihil. Neem straks contact op met de huisartsenpost en bespreek met de huisarts of een inhalatiemedicijn misschien een betere oplossing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet meer te houden is qua benauwdheid kan je naar de weekend dienstige huisarts gaan. (of huisartsenpost) (wie dienst heeft staat wel op internet of in het regionale krantje.) De aanbevolen hoeveelheden niet overschreiden zonder advies van een arts.