Waarom hebben Hindoestaans/Surinaamse mensen een grotere kans op diabetes?

Net werd dat verteld op het nieuws,alleen werd er niet bij verteld waarom....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2K

Het beste antwoord

Omdat ze vaak een grote buikomvang hebben en overgewicht. Echter een Hindoestaan die genoeg beweegt, gezond eet en geen overgewicht heeft, heeft in vergelijking met een autochtone Nederlander toch een verhoogde kans om diabetes te krijgen.

Het Hindoestaan zijn op zich betekent dus een risico. Men kan (nog) niet verklaren waarom dit zo is.

Men denkt dat het een combinatie van factoren is. Misschien is het wel zo dat Hindoestanen eerder last krijgen van hart- en vaatziekten als ze worden blootgesteld aan een westerse leefstijl dan autochtonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze drinken vaak suikerdrankjes(fernandes) en eten alles bijna altijd vettig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit vind ik echter allemaal onzin mischien eten sommige meer maar het is ook gewoon erfelijk dus je kan er niets aan doen dus het klopt gewoon niet