Als je veel water per dag drinkt wordt je bloed dan dunner en minder kans op aderverkalking?

10 maanden geleden
in: Ziekten
5.6K
Amadea
10 maanden geleden
Nee. Je zult alleen vaker moeten plassen, verder heeft het geen effect op je aderen en de dikte van je bloed.

Antwoorden (1)

Zo werkt dat niet. Het teveel aan vocht wordt ogenblikkelijk uitgescheiden door de nieren, en afgevoerd naar je blaas. Als je in korte tijd veel te veel water drinkt, en/of je nieren werken iet goed, dan krijg je watervergiftiging. Wat betekent dat je bloed te dun wordt, met uitvalverschijnselen van je hersenen en andere organen tot gevolg. Kan zelfs tot de dood leiden. Maar dan moet je wel een paar liter in één keer naar binnen gieten. Niet doen dus.
10 maanden geleden
gonna
10 maanden geleden
Ik bedoelde niet idioot veel water drinken maar gewoon 2,5 liter per dag en dat doen de meeste mensen niet. Vandaar mijn vraag.
teusvh
10 maanden geleden
Verwachtte ik ook niet, maar meldde dat even om te schetsen hoe het in je lichaam werkt. Je bloed moet een bepaalde dikte hebben, en zowel te dun als te dik (bij uitdroging) is niet goed.