waar kan ik het goedkoopst de adhd keuring voor het cbr doen?

Ik moet opnieuw gekeurd worden voor mijn rijbewijs ivm adhd. de arts waar ik naar doorverwezen ben vraagt het maximale bedrag, zijn er ook goedkopere alternatieven en hoe vind ik die?

Toegevoegd na 1 dag:
Het is een adhd psychiater en ik moet 225,- betalen... een hoop geld voor een gesprekje van hooguit een kwartiertje...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Die keuring is toch niet verplicht? Vorig jaar was het wel de bedoeling dat de keuring verplicht zou worden, maar op het allerlaatste moment is dat afgeblazen.
Dit stond er op de website www.adhdmagazine.nl. Misschien kun je met onderstaande gegevens ook verder googlen naar het precieze besluit.

Streep door rijbewijskeuring voor stuiterballen
30 juni 2012 Door Janneke Kok
De verplichte rijbewijskeuring voor ADHD-ers is van de baan. Minister Melanie Schultz heeft woensdag per direct een streep gezet door deze regeling.
ADHD volwassenen moesten bij het aanvragen van hun rijbewijs aangeven dat ze de diagnose hebben. Om vervolgens de rest van hun rijdende leven om de drie jaar een medische keuring – op eigen kosten – te ondergaan om te bewijzen dat hun stuitergedrag geen effect heeft op hun rijstijl.
De afgelopen maanden werd er een serie aan campagnes opgetuigd om deze regeling de prullenbak in te krijgen. Met succes, zo bleek woensdag. De motie van SP-Kamerlid Farshad Bashir hierover werd aangenomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn antwoord zou dus zijn: zoek niet naar het goedkoopste adres, maar ga op zoek naar het besluit en gebruik dat om zonder adhd-test door de rijbewijskeuring te komen.