is huiduitslag besmettelijk?

Een meisje waar ik een date mee heb, heeft wat huiduitslag op haar gezicht als bijwerking van een medicijn. Als mijn huid daar tegenaan komt tijdens het zoenen, is dat dan besmettelijk? Ik hoop op een snel antwoord!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De meeste soorten huiduitslag zijn niet besmettelijk. De belangrijkste uitzonderingen zijn schimmelinfecties (o.a. ringworm), schurft en impetigo (krentenbaard). Uitslag ten gevolge van medicijnbijwerkingen worden veroorzaakt door een allergische reactie, door histamine, en kunnen een niet door micro-organismen veroorzaakte huiduitslag doen ontstaan.

hoeft niet perse. vraag het aan haar..

Als het echt een bijwerking van een medicijn is, is het absoluut niet besmettelijk! Kus lekker verder.....:-)

Ligt er een beetje aan hoe de uitslag er uit ziet, als het een soort blaasjes zijn waar vocht in zit...is het vaak wel besmettelijk. Als het droge uitslag is dan niet!

als het een bijwerking is van medicatie is een besmetting van het een of ander dus niet de oorzaak. het zal dan ook niet besmettelijk zijn voor jou.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100