Hoe weet ik of ik nu daadwerkelijk transgender ben?

Hoe kan je nu weten of je echt transgender bent?

Doe wel eens nagelak op, heb (neutrale) dameskleding aan. Benen en buik zijn met laser behandeld. Kan erg emotioneel zijn, vind het heerlijk om in een schoudertasje te rommelen, e.d.

Maar altijd al die twijfel in me hoofd voor 20 jaar lang, wie zegt dat ik mij dit niet allemaal inbeeld...

Toegevoegd na 44 minuten:
Opm. Het gaat bij mij meer om het hele innerlijke gevoel van binnen. Tja, het is ook voor mij een lastige vraag!

Heb mij trouwens al aangemeld voor gespecialiseerde hulp via de huisarts.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (7)

Maakt het uit of je het je inbeeld? Wat is er nu belangrijker, of iemand anders wetenschappelijk kan bewijzen of jij transgender bent of dat je het zelf zo voelt.

Dus, wees jezelf, doe wat je wilt en of je daar nu wel of niet een etiket opplakt maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriend (vroeger vriendin) van me heeft enkele jaren geleden een geslachtsveranderende operatie ondergaan.
Voordat hij/zij aan het hele traject mocht deelnemen heeft hij een jaar bij een genderpsycholoog gelopen om te laten beoordelen of hij echt tot in het diepst van zijn wezen een man wilde worden, zodat er later geen gevoel van spijt zou optreden.

Misschien dus dat jij ook eens contact op kunt nemen met zo'n genderpsycholoog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 waardevol antwoord.
Ik durf hier echt niks over tezeggen... ik vind dit namelijk ook geen goede vraag voor op deze site. Ik denk dat je dit zelf moet uitzoeken want dit kan niemand voor jou doen. En als je er echt niet uitkomt kan je naar speciale avonden voor transgender mensen. Daar kan je ook informatie krijgen en met mensen praten die het zelfde meemaken als jou. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is echt een nummer te groot, voor een site als GV....ik heb welliswaar wat tv-documentaires gezien, waarin iemand, na jarenlang intens lijden, in het juiste 'lichaam' werd geplaatst, maar altijd, altijd gingen daar lange periodes met psychologen aan vooraf, omdat dit zulke waanzinnig ingrijpende operaties zijn.

Jouw weergave : nagellak, schoudertasje, lazeren, emotioneel, kunnen een door jou expres zwaar onderdrukken van je werkelijke twijfels en gevoelens verbloemen, en waarschijnlijk is dit ook helemaal terecht, want deze gevoelens deel je niet met een aantal mensen die je niet kent, en die jou niet kennen, en die onder een pseudoniem wat levenservaring of parate kennis spuien....

Ga naar je huisarts (als je daar een goede band mee hebt), en laat je doorverwijzen naar een psycholoog, die zich gespecialiseerd heeft op transgender - een 'huis-, tuin-, en keukenpsycholoog' zal niet genoeg kennis hebben, om je bij zo'n levensgroot vraagstuk raad te geven.

Ik wens je toe, dat je de rust vindt, die je zoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je doet wat je prettig vind, waar je je goed bij voelt,
maakt het dan iets uit hoe het heet?
Die twijfel zal voor een groot deel ook ontstaan vanwege de maatschappijkritiek.
Het niet geaccepteerd zijn of worden, maakt iedereen onzeker.
Wat zou het toch mooi zijn als iedereen er bij kon lopen zoals hij/zij het zelf wil. Ik denk dat veel verschillen in uiterlijk dan zouden verminderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er zo mee bezig bent en je ook soms zo kleedt, dan mag je vermoeden dat je daadwerkelijk transgender bent. Ga voor jezelf uitzoeken in hoeverre. En als je meer wilt dan oppervlakkig en/of in het geniep meldt je dan bij het VU ziekenhuis in Amsterdam, daar weten ze er alles over. Ga daarvoor eens naar transgender groepen en praat en luister
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt objectief zeker weten of je transgender bent zal lastig worden.Maar hoe voel je jezelf? Dat is het belangrijkste.
Met deze vraag die jij stelt loop ik "slechts" 27 jaar.......

Zelf heb ik veel aan de organisatie "transvisie" gehad waar ze me een stuk verder hebben geholpen. Verder zou je ook op het forum "www.travestie.org" kunnen kijken. Daar zijn ook diverse links naar organisaties die je verder zouden kunnen helpen.