Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom is het snelst van mijn verkoudheid af? Is er een paardenmiddel?

Volgende week woensdag moet ik geopereerd worden. Nu ben ik al een paar dagen onwijs verkouden. Nog nooit zo erg geweest... Ik mag voor de narcose niet verkouden zijn. Ook is het een buikoperatie, dus hoesten erna is een slecht plan. Hoe kom ik het snelst van de verkoudheid af? Ik stoom al, smeer vicks, eet keelsnoepjes...
Kan ik bij de huisarts om een paardenmiddel vragen??

Vraag is al vaker gesteld, maar niet of er iets voor te halen is bij de huisarts :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

kippensoep [werk goed], en neusspray en smeren met dampo.beterschap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier exact het zelfde verhaal. ( lig nu in het zhuis haha) ik gebruikte vicks, paracetamol, antiflu snoepjes, occilicocunum en veel slaap en heb nu geen verkoudheid

Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel slapen, je niet inspannen, vitamine C innemen (kiwi's, sinaasappels, eventueel vitamine C-tabletten), gorgelen met zout water om je keel te ontsmetten.

Toegevoegd na 1 uur:
En stomen kan ook helpen: heet water in een teiltje, wat eucalyptusolie erin en dan met een handdoek over je hoofd boven de teil gaan hangen en lekker uitstomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine C maar dan enkele grammen per dag, helpen de kans op een verkoudheid verminderen. Als je eenmaal verkouden bent helpt het minder maar een of twee dagen verkorten van je verkoudheid is wel mogelijk. Keelsnoepjes helpen alleen maar om de zakken van de fabrikant te vullen. O ja, je moet vitamine C wel een beetje geleidelijk afbouwen om lichamelijke klachten te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding