Mijn ooglid is naar beneden gezakt, hoe kan dit?

Ik had gisteren wat gehuild en had daarna wat last van mijn linkeroog. Het leek net alsof er een wimper in zat dus ging ik wimpers plukken. Nu is sinds gisteren mijn ooglid gezakt en hangt die zeg maar. Ik heb nu geen last meer van pijn in dat oog alleen voelt het wel heel zwaar en krijg ik er hoofdpijn van. Weet iemand of ik hier iets aan kan doen of wat dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Amadea
10 jaar geleden
Welnee, dat is geen ptosis. Morgen is het ooglid weer bijgetrokken (tenzij je vandaag weer huilt en wrijft).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nouja, dit is al de 2e dag dat ik het heb..

Antwoorden (1)

Dit lijkt op een infectie die misschien onschuldig is. Schoon nat washandje, met wat ijsblokjes voor de zwelling en verder niet met je vingers in je ogen komen. Hoofdpijn komt vooral bij waarom je moest huilen, stress, verdriet enz. Voor de infectie ook bij niet rode ogen even wat handwarm water met wat zout deppen met een watje.
Mocht de klachten volgende week er nog zijn, even naar de arts, voor je geruststelling.