Nee, dat is niet verstandig.

"Hervat je training met korte stukjes hardlopen pas nadat je weer pijnvrij kunt wandelen."

http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=blessuretop5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet alleen niet verstandig, maar ook pijnlijk!! En dat hardlopen doe je toch voor je plezier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag, maar als je pijn hebt na het lopen, is het beter dat je even een andere manier van beweging neemt bvb zwemmen of fietsen.
Doe voorlopig geen heuveltraining meer en probeer zoveel mogelijk te trainen op een zachte ondergrond. Bekijk je hardloopschoenen. Is de schokdemping nog in orde? Zijn de schoenen wel geschikt voor je loopstijl?

Hielspoor is een overbelastingblessure die bij hardlopers regelmatig voorkomt. De aanhechting van de peesplaat (die loopt van de hiel tot aan de tenen) aan de hiel is ontstoken. Als de blessure langer bestaat is er vaak op de peesaanhechting verkalking te zien. Op een röntgenfoto wordt dat gezien als een hielspoor.

Deze blessure mag je niet verwaarlozen: is er weinig bloedcirculatie en dus is de aanvoer van bouw- en afvalstoffen gering. Hierdoor verloopt het genezingproces moeizaam. Als er geen verbetering optreedt neem dan contact op met je huisarts of met een podotherapeut.

Lees meer in de bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je MAG hardlopen, of het ook verstandig is iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hielspoor is al min of meer een overbelasting dus je moet er wel voorzichtig mee zijn,je kunt het gerust op geleide van de pijn gaan proberen maar het is niet verstandig om te forceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb sinds een paar weken hielspoor en laat het wel uit mijn hoofd om te blijven hardlopen.
Maar in een beginnend stadium kun je met mate blijven trainen als je zorgt voor een goede warming up en cool down, goed schoeisel en eventuele houdingsproblemen corrigigeert. Zie link.
http://www.fysiotherapiespijkenisse.nl/aandoeningen/hielspoor.html