Wat zijn dit voor een bultjes/beten?

Vorige week op vakantie naar Italie. Daar veel muggenbulten gekregen (ineens overgevoelig? Kan dat?) waar ik veel last van had. Dikke schijven welke paarse plekken werden, maar ook 'gewone' muggenbulten. Die ik kapot krab. Niet goed, ik weet het..
Nu, eenmaal thuis, nog steeds veel last, ook nieuwe muggenbulten erbij. Terwijl ik geen muggen zie in huis.
Na veel zoeken online over bedbugs gelezen, hier het hele huis op onderzocht maar niks kunnen vinden. Ook lijken de beten niet echt op bedwants-beten, als ik op google zoek.
Ik heb net 5 nieuwe bulten (op beide benen) terwijl ik een legging draag en op de bank zit, en ik zie en hoor geen enkele mug! Heb de ramen goed dicht gehouden ook!
Ze zitten ook bijna alleen op benen/voeten. Raar allemaal..

Ik begin een beetje paranoia te worden, alles kriebelt.
Iemand een idee wat dit allemaal kan zijn? Dochter heeft nergens last van, alleen ik.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je beter naar de dokter kunt gaan, voor medisch advies, dan hier. Niet dat er iets mis is met GV, maar je kan er beter een specialist naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Los van de reactie van mijn voorganger (die je overigens wel bij elke medische vraag hier kunt aangeven), die meer dan terecht is, lijkt dit inderdaad op een overgevoeligheidsreactie en word je toch - hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt - toch gestoken of gebeten door iets van een insect. Muggen kunnen wat dat betreft ook door jouw kleding heen steken. Als je in een 'zanderige' omgeving zit (en dan bedoel ik geen zandbak) kan het zijn dat ook "zandvlooien" je bijten, maar dan heb je wel een erg heftige reactie. En ja, overgevoeligheidsreacties kunnen ineens ontstaan. In dat kader heb ik hetzelfde meegemaakt als jij hebt, alleen dan na een weekendje CenterParcs in Nederland. Het zal wellicht ook aan de 'soort' mug liggen (voorzover dat kan hier). In ieder geval heb ik tabletjes gekregen van de huisarts (desloratadine) die ik moet nemen zodra ik merk dat ik gestoken ben, maar je kunt ze ook preventief nemen (voordat je bijvoorbeeld een boswandeling gaat maken).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je trouwens huisdieren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, heb geen huisdieren.
Waarschijnlijk zijn het 'gewoon' muggen.. Maar ik ben zo ontzettend bang voor die bedwantsen!
Net 3 hele kleine beestjes gevonden, op verschillende plekken in huis (nog geen 2 mm groot) met voelsprietjes en een bruinig achterlijfje (wat rondvormig, maar niet plat) Dat lijken me geen bedwantsen?
Volgens mij had ik die wel vaker af en toe in huis.. Wie weet wat dat zijn? De beten vind ik ook niet zo bedwants-kenmerkend..

Antwoorden (3)

Ik heb het vermoedde dat het hier niet om muggenbeten gaat maar om de allergische reactie op de eikenprocessierups

Direct al uw kleding goed wassen op- een bang programma en in de lucht drogen zodat de brandharen uit de kleren gaan.

Neem contact op met uw huisarts voor medicatie, hier kunt u behoorlijk ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf ook het vage gevoel dat het niet door muggen komt. Ben doodsbang dat het bedwantsen zijn. De eikenprocessierups ga ik eens over lezen, en over een kwartier kan ik de huisarts bellen, bedankt!
in het verleden heb ik dit ook gehad en wat blijkt: door er aan te krabben besmet je jezelf. (geldt dan vaak ook bij vlooienprikjes)
schijnbaar heb je door eraan te krabben een allergische reactive in werking gezet. sinds ik weet dat ik mezelf besmet plak ik maar braaf een (doorzichtige) pleister op de prikplek en na 5 dagen gaat die er pas weer af. sindsdien nooit meer een uitzaaiing gehad van de bulten (door er aan te krabben kunnen ze ook gaan ontsteken en dan kunnen ze idd paarsig worden en zeer gaan doen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vlooien moest ik ook gelijk aan denken. Mogelijk remedie is het aanbrengen van een druppel water op een paracetamol tablet, en vervolgens het vochtige tablet over de beet heen wrijven.

Ook kun je ditzelfde proces proberen met een antihistamine tablet.

succes!