Kent iemand het fenomeen 'tinteltenen'?

Ik heb al jaren last van hinderlijke tintelende tenen. Op de meest onverwachte momenten. Soms een paar uur, soms dagen achter elkaar.
Voor anderen ook aan de buitenkant voelbaar. Het meest in mijn linkervoet, maar zoals nu ook in mijn rechtervoet.

Mijn grote teen staat dan bijna recht overeind en maakt schokkende bewegingen.

Ik ben bij diverse artsen geweest, maar niemand weet raad. U wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al jaren tintelbenen. Nu blijkt dat ik vermoedelijk ergens een hernia heb die een zenuw afklemt. (kan door omstandigheden momenteel niet verder onderzocht worden). Ik denk dat dit op hetzelfde neerkomt als uw tintelvoeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verstoorde bloedsomloop. Fysiotherapie en acupunctuur kunnen uitkomst bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben ze ook 'hoger op' gekeken? (naar benen, heup en rug?) Zo niet, lijkt me dit goed om eens na te kijken. Het kan een hernia zijn, wat hierboven al beschreven staat, die geeft soms alleen een doof en/of tintelend gevoel in de voeten/tenen zonder dat er pijn in de rug aanwezig is. Een verstoorde doorbloeding kan in principe ook nog, maar dat gaat vaak gepaard met andere klachten (pijn, wit/blauwe verkleuring, koude tenen).
Ik weet zo niet of je nog andere klachten hebt?
Ik zit zelf op de opleiding podotherapie, en ik ben dit nog niet tegen gekomen. Je zou nog eens een huisarts kunnen raadplegen om te kijken of het geen hernia is. Ook kun je naar een fysiotherapeut of een podotherapeut gaan, die kijken vaak toch weer net anders dan een (huis)arts. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je onderzocht op reuma artrose en dat soort aandoeningen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ mevrouwvan: is onderzocht. Geen hernia.
@ kellykat: diverse fysiotherapeuten geraadpleegd. Geen resultaat.
@ liesmoozie: een bekende osteopaat heeft mij diverse malen behandeld. Weet het ook niet.
@ mobie 1980: niet op reuma, geen andere verschijnselen. Wel op artrose bekend op diverse plekken - nek, handen - voeten niet. Ik heb wel een beklemde hernia gehad. In 1983. Geopereerd en sinds die tijd weer 100% oké.
Neuroloog, neurochirurg, internist, vaatspecialist, fleboloog..... Niemand kent het verschijnsel. Ik moet er maar mee leren leven. Zegt men. Maar bedankt vast voor de reacties.

Het beste antwoord

Bij bijna alle neurologische aandoeningen, dus bij dingen met je zenuwen, heb je een grote kans dat een goed magnesium supplement verlichting of beter geeft.

Magnesiumcitraat is de makkelijkst verkrijgbare goeie vorm.
Magnesiumoxide wordt niet of nauwelijks opgenomen. (heb je wel eens magnesium geprobeerd dan was het waarschijnlijk deze vorm, die nauwelijks wat doet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik slik dat al en heb de dosis nog iets verhoogd. Nog wel het getintel in mijn tenen gehad, maar het zal even langer moeten inwerken, denk ik. Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.