Wat is een verantwoord zonnebankschema?

Ik wil voor mijn vakantie over 4 weken een bruin kleurtje hebben. Hoe doe ik dat verstandig? Ben vandaag voor het eerst 10 minuten geweest.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Zeer afhankelijk van je huidtype! Met een aantal dingen kun je rekening houden;

Bouw een kuur langzaam op.

Geef je huid kans om te herstellen: houd minimaal 48 uur tussen twee behandelingen aan.

Vertrouw niet alleen op de timer, maar luister naar je lichaam. Gaat je huid prikken, stop dan onmiddellijk.

Kies de zonnebank die bij je past, dus niet een te sterke wanneer je een gevoelig huidtype hebt.

Wanneer je met een gevoelige huid gelijk onder een sterke bank gaat liggen, zou je er weleens roder onder vandaan kunnen komen dan de bedoeling is. Dus niet zomaar lukraak gaan zonnebanken, maar zeker eerst advies op maat vragen. Dan krijg je ook het mooiste resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat verschilt per huidtype. En is dus zo niet te zeggen. Ik weet niet waar je vandaag geweest bent, maar een beetje goede studio geeft je bij de eerste keer meteen een schema mee. Nadat ze een huidanalyse bij je gedaan hebben. Dus ik zou het nog eens bij de studio navragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 keer per week 14 miuten voor een normale huid.
maar ieders huid is anders.
heb je nog nooit gezonnebankt begin dat met minder dan en doe bvb 7 minuten.