Bestaan er pillen of kruiden die ervoor zorgen dat je smaak minder wordt, of dat eten je niet lekker meer smaakt?

Toegevoegd na 24 minuten:
ik heb geen dieet-advies nodig, ik ben nieuwschierig. ik weet dat op deze manier soms ook roken of alcoholverslaving wordt behandeld.

Toegevoegd na 24 minuten:
ik heb geen dieet-advies nodig, ik ben nieuwschierig. ik weet dat op deze manier soms ook roken of alcoholverslaving wordt behandeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met welk doel?
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom zou je dat doen? Toch niet om af te vallen he?
Ritsuka
12 jaar geleden
Jij bent niet op zoek naar dieetadvies, maar je wil het toch wel weten als je iets van plan bent dat gevaarlijk kan zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zo negatief... Ik snap Devraag wel. Als het eten je minder smaakt,eet je minder. Zou voor mij best prettig zijn. Vind dat ook een prima bijkomstigheid bij een verstopte neus. Ik eet aanzienlijk minder. Een tijd geleden medicatie gebruikt waardoor het eten niet meer smaakt en de kilo's vlogen eraf. (helaas was dat van korte duur) Mogelijk icm een dieet via de huisarts.
Ritsuka
12 jaar geleden
het kan best dat er hier een sprake is van bijvoorbeeld een suikerverslaving. Hebben veel mensen last van tegenwoordig, en het kan moeilijk zijn om af te bouwen.
Ritsuka
12 jaar geleden
en tja, met kruiden kun je wel veel doen natuurlijk. Gooi een lading wasabi over je koekje en hij smaakt echt niet lekker meer ;)
Maar daarna gooi je wel veel eten weg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap niet waarom iedereen zo oordelend reageert.
ik heb geen levensadviezen nodig en het heeft niets met 'het gaan gebruiken' te maken. ik had gewoon gehoopt dat ik serieuze antwoorden zou krijgen, bijv. van homeopaten enz. maar blijkbaar wil men zich meer met de (zomaar aangenomen) reden bemoeien dan met de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt gewoon doordat er hier DAGELIJKS de meest idiote vragen worden gesteld over alle mogelijke manieren om af te vallen BEHALVE minder eten en meer bewegen (het enige juiste antwoord).
Misschien had je uberhaupt niet over dieetadviezen moeten beginnen ; dat zeggen ze namelijk ook zo vaak, terwijl het er kilometers dik bovenop ligt. Het is dus niet zozeer je vraag, maar hoe die gesteld is, dat wij meteen aan de honderdduizendste dieetvraag denken. ;-) Maar...een serieus antwoord van een homeopaat ?? Die vat ik effe niet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
homeopaat vanwege de toepassing van kruiden.
ik was begonnen met alleen maar de vraag: 'Bestaan er pillen of kruiden die ervoor zorgen dat je smaak minder wordt, of dat eten je niet lekker meer smaakt?' dit namelijk nav een opmerking die iemand maakte. maar op die vraag kreeg ik al meteen 3 'waarom wil je dit weten, wil je soms afvallen" reacties binnen, dus heb ik de vraag even toegelicht. blijkbaar heeft het een averechts effect.

Antwoorden (3)

Tandpasta. Na het poetsen van je tanden smaakt eten niet zo lekker.
Dus heb je snaaizin, poets eerst je tanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chemotherapie. Niet gegarandeerd, maar wel een dikke kans dat echt niks je meer smaakt - met alle gevolgen van dien. Dat moet je echter - uiteraard- niet willen.
Je kunt ook van alles op je eten strooien / smeren dat het oneetbaar maakt, maar daar ben je vermoedelijk niet op uit.

Ik denk dat je zoekt naar een makkelijke manier om je eetlust te remmen met als doel af te vallen : helaas, die is er niet.
Tegen 'andere' verslavingen worden wel eens anti-depressiva ingezet, soms met succes, maar op te veel eten is dat tot op heden nog niet echt succesvol gebleken, en het is natuurlijk een paardenmiddel. Nog niet helemaal te vergelijken met chemotherapie, maar beslist niet onschuldig. Bij emotie-eters lijkt het iets te helpen.

Dieetadvies heeft NIEMAND nodig, want van diëten val je niet (blijvend) af. Dat lukt alleen door structureel minder te eten en/of meer te bewegen, maar die open deur kent iedereen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, (zucht) het gaat niet om afvallen. waarom wil iedereen me nou toch in dat hokje stoppen? Chemo is een duidelijk antwoord, dank je wel!
Die middelen die jij bedoelt bij alcohol en tabak, zijn bijvoorbeeld Refusal (dat zorgt niet zozeer dat alcohol niet meer smaakt, maar dat je er gelijk strontziek van wordt als je toch alcohol gebruikt) en Champix (dat de werking van nicotine in de hersenen vermindert).
Er is geen middel dat zorgt dat mensen niet wensen te eten (want daar gaat het dan om): eten MOET, in tegenstelling tot alcohol- of tabaksgebruik waarmee je helemaal kunt stoppen.
Daarom kan een verslaving aan eten wel behandeld worden, maar dan moet je vooral denken aan gedragstherapie. Er zijn geen middelen die ervoor kunnen zorgen dat je wel gezond kunt eten maar geen ongezondere dingen zou kunnen eten - want het hele verschil tussen gezond en ongezond zit 'm vooral in de dosering.