Bestaan er pillen of kruiden die ervoor zorgen dat je smaak minder wordt, of dat eten je niet lekker meer smaakt?

Toegevoegd na 24 minuten:
ik heb geen dieet-advies nodig, ik ben nieuwschierig. ik weet dat op deze manier soms ook roken of alcoholverslaving wordt behandeld.

Toegevoegd na 24 minuten:
ik heb geen dieet-advies nodig, ik ben nieuwschierig. ik weet dat op deze manier soms ook roken of alcoholverslaving wordt behandeld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tandpasta. Na het poetsen van je tanden smaakt eten niet zo lekker. Dus heb je snaaizin, poets eerst je tanden

Chemotherapie. Niet gegarandeerd, maar wel een dikke kans dat echt niks je meer smaakt - met alle gevolgen van dien. Dat moet je echter - uiteraard- niet willen. Je kunt ook van alles op je eten strooien / smeren dat het oneetbaar maakt, maar daar ben je vermoedelijk niet op uit. Ik denk dat je zoekt naar een makkelijke manier om je eetlust te remmen met als doel af te vallen : helaas, die is er niet. Tegen 'andere' verslavingen worden wel eens anti-depressiva ingezet, soms met succes, maar op te veel eten is dat tot op heden nog niet echt succesvol gebleken, en het is natuurlijk een paardenmiddel. Nog niet helemaal te vergelijken met chemotherapie, maar beslist niet onschuldig. Bij emotie-eters lijkt het iets te helpen. Dieetadvies heeft NIEMAND nodig, want van diëten val je niet (blijvend) af. Dat lukt alleen door structureel minder te eten en/of meer te bewegen, maar die open deur kent iedereen wel.

Die middelen die jij bedoelt bij alcohol en tabak, zijn bijvoorbeeld Refusal (dat zorgt niet zozeer dat alcohol niet meer smaakt, maar dat je er gelijk strontziek van wordt als je toch alcohol gebruikt) en Champix (dat de werking van nicotine in de hersenen vermindert). Er is geen middel dat zorgt dat mensen niet wensen te eten (want daar gaat het dan om): eten MOET, in tegenstelling tot alcohol- of tabaksgebruik waarmee je helemaal kunt stoppen. Daarom kan een verslaving aan eten wel behandeld worden, maar dan moet je vooral denken aan gedragstherapie. Er zijn geen middelen die ervoor kunnen zorgen dat je wel gezond kunt eten maar geen ongezondere dingen zou kunnen eten - want het hele verschil tussen gezond en ongezond zit 'm vooral in de dosering.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100