Wat betekent een BPRS score van 39 punten?

Dit gaat over een letselschadezaak. Ook genoemd wordt een percentage van 15%

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De BPRS meet de ernst van de psychopathologie.

Licht ziek is een score van ongeveer 31 punten.
Matig ziek is een score van ongeveer 41 punten.
Aanzienlijk ziek is een score van ongeveer 53 punten.

Het percentage wat genoemd wordt gaat over verbetering, meestal in de afgelopen 2 weken, de referentieperiode genoemd.
Een percentage tussen de 24% en 30% refereert naar een lichte verbetering en een score tussen tussen de 44% en 58% refereert naar een sterke verbetering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was benieuwd of ik hier een antwoord zou krijgen, en zo waar! Bedankt!!
Nog even vraag of je me nóg meer duidelijkheid kan geven: dit gaat over een lopende zaak, waarvan geconstateerd is dat er geen verbetering meer zal plaatsvinden. In die zin kan ik die 15% niet helemaal duiden met jouw uitleg.
Bij een score van 39 ben je dus wel enigszins beperkt in het dagelijks functioneren zeg maar, en in het arbeidsproces?