Is het niet apart dat als je op een psychologische vragenlijst invult dat je geïrriteerd bent, dat men dat vertaald als agressief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze niet, hoor. Met irritatie kunnen ze he frustratietolerantie enigszins inschatten.
Ws waren er andere vragen bij, al dan niet verhuld ( want dat zit wel in psy tests, evenals strikvragen om te kijken of je de waarheid spreekt) waaruit ze je agressie nivo bepalen.
Vraag anders de loog waarop ze hun uitkomst baseren. Je krijgt altijd een gesprek over de uitslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Ik had het gelijk moeten vragen.
Het was overigens een lijst van ongeveer 10 algemene vragen die iedereen bij het eerste gesprek met de psych. krijgt.
Dank je wel voor je antwoord.

Het beste antwoord

Geirriteerd is neit hetzelfde als aggreief; Iemand kan goed het ene zijn, zonder het andere zijn. Dus ja, dat is apart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is zeker apart!
Het is gewoon het verdraaien van woorden.
Geïrriteerd heeft namelijk een heel andere betekenis dan agressief.
Agressief is dat je tot gewelddadigheid aanzet of aan wilt zetten. Geïrriteerd is geërgerd, je ergeren aan iets.

Dus het is zeker apart. Zoiets zouden ze niet mogen vertalen. Omdat het een heel andere betekenis heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat heeft direct met elkaar te maken. Mensen die snel geïrriteerd zijn hebben ook sneller de neiging om agressief te worden. Voorbeelden zie je dagelijks in het verkeer. Het is geen kwestie van het vertalen van geïrriteerd naar agressief, het is een kwestie van vaststellen dat het tweede een gevolg is van het eerste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een denkfout maakt door te schrijven "snel" geïrriteerd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frans, het is bovendien een conclusie, een diagnose, die nooit alleen naar aanleiding van een vragenlijst
gesteld kan worden.
Agressie is het verdedigen van je territorium. Dat gaat gepaard met geweld, fysiek of verbaal.
Irritatie is het gevoel daaronder. Dit gevoel kan je bewegen tot die agressie. Maar als mens heb je nog wel de keuze om al dan niet tot handelen over te gaan.
Ik denk dat in die lijst gevoelens en intenties worden onderzocht. Dus niet zo vreemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De conclusie agressief zal zeker niet tot stand zijn gekomen, n.a.v. die ene vraag, waar het antwoord over irritatie ging. Je geeft zelf al aan dat het een vragenlijst was, dus er waren meer vragen.

Over zo'n lijst met vragen is natuurlijk goed nagedacht, en op basis van het totaalplaatje, dus alle antwoorden, en vooral door te combineren, werd het vertaald in agressief.

Je kunt agressief worden door irritatie, een gevolg dus, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het zit er dus dik in, dat je andere antwoorden, gecombineerd met de vraag over irritatie, hebben geleid tot de conclusie agressie.