Hevige steken in het midden van mijn onderbuik, wat is hier de oorzaak van?

Ik heb sinds een jaar regelmatig last van hevige steken in mijn onderbuik. Precies in het midden lijkt het alsof er een steek van 15 cm vanaf mijn navel naar ondere is. Soms duurt het een uur, soms maar tien minuten. Vaak kan ik dan niet meer rechtop lopen, strekken of mijn buikspieren aanspannen van de pijn. Wat kan dit zijn en wat is er aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Dit kan op veel zaken doen denken:spasmen ,of kramp van een spier...of er loopt iets mis met de darmen of er kan eventueel ook iets mis zijn met de urinewegen.Dus zit er maar zaak op en dit is eens een arts te consulteren.
fremar
11 jaar geleden
Wat hiervan de oorzaak is kan alleen een huisarts of specialist samen met jou bekijken d.m.v. onderzoeken. Daartoe is niemand op GV in staat.
Wat je kunt doen is op het moment dat je deze pijn hebt álles opschrijven wat je ervaart, de tijd (van hoe laat tot hoe laat) van begin en eind van de pijn, wat voor soort pijn is het etc. en dat iedere keer weer.
Je schrijft ook, dat het regelmatig gebeurt: wat is regelmatig? Is er een duidelijk patroon te ontdekken? Eens per week? Per maand?
Wanneer in je menstruele cyclus heb je er last van, is daar een verband in te herkennen? Heb je ook koorts?
Dat zijn allemaal vragen, die je zelf kunt opschrijven en onderzoeken om je huisarts te helpen een beter beeld te krijgen.
Wees ook niet te bang om een 2e mening te vragen of je te laten doorverwijzen naar een specialist in overleg met je huisarts, als je er samen niet uitkomt.
Heel veel succes!