heb ik een lichte hersenschudding?

ik ben van de week tegen een auto geklapt maar ik ben een paar minuten bewusteloos geweest nu is het een dag later maar heb ik heel veel nek pijn en de hoofdpijn is wat gezakt is dit nou een hersenschudding of niet ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Naar de dokter er mee, ook al is het al een paar dagen geleden. De nekpijn die je hebt, komt waarschijnlijk 'gewoon' door de klap, maar als je daar mee blijft lopen kun je er flinke klachten van krijgen. Die stijfheid in je nek moet zo snel mogelijk weggenomen worden om erger te voorkomen.
Verder ben je bewusteloos geweest, dat is sowieso een teken dat je hersenen een knal gehad hebben. Dat lijkt me dus minimaal een lichte hersenschudding. Als het allemaal meevalt, krijg je het advies om het een tijdje rustig aan te doen. Maar dat kan alleen de dokter beoordelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet zo snel mogelijk een huisarts bezoeken alleen artsen kunnen vast stellen of je een hersenschudding heb. Er bestaat een kans dat je een hersenschudding heb als je hard tegen de auto bent gebotst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een hersenschudding is er vaak ook sprake van misselijkheid en overgeven. Heb je daar ook last van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je na een auto-ongeluk bewusteloos bent geraakt, is het zaak je zo snel mogelijk te laten onderzoeken door een arts, en ik vind het ook bijzonder onverstandig als je dat niet hebt gedaan.

Het kan zeker een hersenschudding zijn, maar er kan ook tal van andere vormen van hersenschade of schade elders optreden, waarvan het belangrijk is om bijvoorbeeld met een wekadvies te slapen.

Nogmaals: dit soort zaken moet je niet uitstellen of op fora gaan navragen, eerst naar een arts!