Waar kan je een dyslexie bril kopen?

Kan je dan gewoon naar de opticien gaan of moet je naar een speciaal iets?

Toegevoegd na 1 dag:
Het is alleen maar een vraag he!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees dit eerst eens voor je zoveel geld uitgeeft: http://www.skepsis.nl/dyslexie.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was ook niet van plan om meteen te kopen bedankt voor de link maar ik sla liever lange teksten over :$
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan geef je toch gewoon € 500 uit voor iets wat naar alle waaarschijnlijkheid niet werkt. Daarnaas is de hele link nog geen twee A4'tjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vroeg me gewoon af waar je het kan kopen en dat die link geen 3 a4 tjes is is voor jou weinig misschien maar voor mij hele opgave om te lezen en snappen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien eerst ff de site van ronron lezen,
voor 50,- wordt je getest en kan je uitproberen of het werkt. Ik zou wel het verschil willen weten met een "jaren 60" gekleurde bril, die zijn een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, mijn zoon is ook dyslectisch en ik kan zo'n lap tekst zo laten voorlezen door een computerprogramma maar ik kan het mijn zoon ook voorlezen natuurlijk. Ik ken mensen die de kleurentherapie hebben gedaan die ook in de link staat: 500 euro weggegooid geld maar goed, ga gerust je gang: maak iemand anders' portemonnee blij omdat je moeite hebt met lezen. Mijn zoon wordt geholpen met dyslexiebegeleiding en komt daar het verste mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jackd: bij dyslexie lijkt alles wat je verandert meteen een verbetering te zijn maar uiteindelijk helpt het niet. Zo'n onderzoek brengt je dus geen duidelijkheid (alleen een lege portemonnee).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een uur kan men je inderdaad veel wijsmaken. Maar met het verhaal van skepsis is net zoveel mis als met xlens.nl Xlens geeft geen echte informatie, geen linken naar onderzoek enzovoorts.
Ook zijn ze veel te duur, de filters zijn goedkoop, online zijn brillen voor onder 200,- te koop, maar dat kan nog veel goedkoper.
http://www.dyslexiaglasses.com/visualdyslexiasolution.html Skepsis liegt: er is wel onderzoek en er zijn ook lange termijn verbeteringen gevonden:
http://www.irlen.com.sg/research.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar een vraag!
en heb geen voorleessoftware ten tussen tijd zit ik wel elke dag met hoofdpijn daardoor ;s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mail maar als je veder over wilt praten want ik ga hem sluiten ;)

Antwoorden (1)

Wist u dat dyslexieklachten sterk verminderd kunnen worden met behulp van een dyslexie bril? Xlens is zo'n bril. Er wordt gewerkt met twee kleurenfilters die ervoor zorgen dat de communicatie tussen de ogen en de hersenen soepeler verloopt. De dyslexie bril kan helpen bij kinderen en volwassenen die last hebben van een visuele vorm van dyslexie.
link met adressen

http://www.xlens.nl/164/xlens-vestigingen.html
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Site had ik ookal gezien maar woon er nogal ver vanaf
ronron1212
11 jaar geleden
waar woon je dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Friesland en de dichtbijzijnde is in groningen