Wat gebeurt er als een waterhoofd op geen enkele manier behandelt wordt?

Ik werk met verschillende kinderen met een waterhoofd in Gambia. Op dit moment worden zij (jongen van 7, jongen van 14 en meisje van 13) hier alle drie op geen enkele manier voor behandelt. Wat zijn de gevolgen als dit zo blijft?

Toegevoegd na 13 uur:
Heeft de grote van het hoofd hier ook invloed op? Het jongste jongetje heeft namelijk een 'enorm' groot hoofd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als er niets aan wordt gedaan, kan hydrocefalie door de oplopende druk een blijvende hersenbeschadiging veroorzaken.
Bij oudere mensen kunnen de tekenen verward worden met een beginnende dementie: verwardheid, vergeetachtigheid, incontinentie voor urine en moeilijk stappen.

Toegevoegd na 15 uur:
De grote van het hoofd zegt niet zoveel over het gevaar, het gevaar ligt bij de druk die op de hersenen uitgevoerd wordt.