Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een caféverbod krijgen als je over hebt gegeven in het café?

Ik heb (stom stom stom) overgegeven op de cafévloer. Kan ik nu een caféverbod krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

In theorie: ja. Maar dan zou hij dit wel vooraf hebben moeten aangeven, bijv. met een bord bij de deur.

Ik vermoed dat dit soort bedrijfsongevallen wel vaker voorkomt bij een cafë en dat men het incidente ongemak liever voor lief neemt dan de omzet er continu onder te laden lijden.

Toegevoegd na 49 seconden:
incidente = incidentele
(Lees meer...)
Computoon
13 jaar geleden
Ja, dat zou kunnen. Mijn broer heeft een caféverbod gehad omdat hij had overgegeven daar. Overigens alleen voor DAT café.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HOe weet ik of ik dat krijg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee. Dat merk je wel als je er weer komt :)
het antwoord is ja, dat kan

echter moet een horeca ondernemer hier voor een goede gegronde reden voor hebben bijvoorbeeld dat er door de gast (jij) een groot nadelig effect is voor de horecaexploitatie (het cafe).

om jouw dit cafeverbod te geven hoeft de eigenaar alleen een formulier in te vullen en dat naar de politie en de gemeente te sturen waarna de gemeente de andere horecazaken in de omgeving hiervan op de hoogte brengt.

vaak is het voor een horecaondernemer makkelijker dat hij hier pas voor kiest als er schade is aangebracht niet alleen fysiek maar ook aan bijvoorbeeld de naam van het bedrijf.

dus waarschijnlijk zul je het niet krijgen maar het kan wel.

Toegevoegd na 9 minuten:
voor zo iets als overgeven zul je vaak alleen een verbod krijgen als dit met regelmaat voorkomt

mocht het nog zijn dat je een cafeverbod krijgt als minderjarige dan wordt er ook een afschrift verstuurd naar de ouders
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja in theorie kan dat, maar dan alleen voor het betreffende cafe, de cafebaas zal dat (denk ik) niet gaan doen, wat hij/zij wel zal gaan doen, is jouw alcohol gebruik in de gaten gaan houden en als het naar zijn/haar mening uit de hand gaat lopen, jouw niet meer schenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het blijft bij een waarschuwing. En als je de volgende keer dat je er bent je excuses aanbied voor het ongemak zal het de cafehouder het daar waarschijnlijk bij houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing