Ik heb soms last van gele ogen. Wat kunnen de oorzaken zijn?

Ik heb een beetje gezocht op het internet, maar ik heb het weer niet zo extreem als het er beschreven staat. Ik heb af en toe gele ogen, licht geel. De rest van de tijden gewoon witte. Maar dat heb ik al een paar jaar. Ik kan wel een verband leggen met vermoeidheid. Ik deed vorig jaar mee aan kika run, en na die 5 km rennen waren mijn ogen geel. Voor de rest kan ik niet echt een verband leggen wanneer mijn ogen geel zijn of wanneer niet. Iemand een idee wat het kan zijn? het is niet echt fijn dat je weet dat je gele ogen hebt, het ziet er dan meteen zo ongezond uit.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 43 seconden:
Na gym werden ze soms ook geel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (2)

Het kan een niet goed functionerende lever zijn. Ik zou zeker naar de huisarts gaan hiermee, dit is niet iets dat hier op gv beantwoord kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geel oogwit kan duiden op overmatig eiwit in het oog, een verminderde werking van de lever, hepatitis (leverontsteking), galstenen of galblokkade, bijwerkingen van bepaalde medicijnen en/of een verstoorde stofwisseling van vitamine B 2.
Amadea