Pijn in mijn linker borst, wat kan het zijn?

Ik ben een man van 21 jaar, en ik heb pijn aan mijn linker borst. Kan niet diep ademen want dan steekt het in mijn linker borst. Ik weet niet zeker of dit wel mijn borst is want het kan ook mijn hart zijn. Hoe kan ik het voorkomen?

Naar de huisarts ga ik zeker wel even langs

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo ineens? Niet gesport of geklust?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik was gewoon tv aan het kijken, ik heb niet gesport ben ook niet moe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoelang heb je het al?? Ik zou per direct naar de huisartsenpost gaan,, Als ze daar niks vinden dan word je waarschijnlijk denk ik naar de spoedeisendehulp, Ben zelf 20,, En als je nu al steken heb en je kan niet eens normaal ademen dan is dat niet normaal!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent jong. Dus grote kans dat het een verkramping van de borstspier is. Dat voelt als je hart.
Ga je je daarbij misselijk en grieperig voelen en hartproblemen zitten in de familie... Dan zeker ff een hartfilmpje laten maken. Maar grote kans dat het dat een spier verkramping is.

Het beste antwoord

Het is waarschijnlijk je long. Onder invloed van spanningen kan het gebeuren dat je lang achter elkaar oppervlakkig ademhaalt. Dan kunnen je longen zich niet goed ontplooien. Dat geeft een pijnlijk krampgevoel. Door voorzichtig zo diep mogelijk adem te halen en dat langzaam weer uit te blazen, een paar keer achter elkaar, herstelt de long zich weer en voel je je weer lekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Behalve door spanningen kan het ook komen door een ingezakte houding. Dan geeft de borstholte niet genoeg ruimte aan de long. Actief rechtop zitten helpt dan.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je bezorgd bent, kan je beter even langs de dokter gaan. Die kan er meer van zeggen dan wij hier op afstand via een site.
Meestal valt het wel mee hoor, maar dat weet je dan tenminste. En een huisarts vind het niet erg, die snapt dat wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je hart of je long zijn, niet twijfelen gelijk een afspraak maken met je huisarts. Dat zijn 2 organen waar je geen kwalen aan kunt hebben die wel even kunnen wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ook zeggen longen of het hart,
als jij zegt,de pijn zit links,zou ik zeggen het hart,
als je zegt last met inademen,zou ik zegge de longen.
beide wil je geen last van hebben denk ik.
Dus naar de huisarts! en als hij niks kan vinden (vaak omdat ze t niet serieus genoeg nemen)zou ik vragen voor onderzoeken in t ziekenhuis..
Beetje oneerlijk als je elke maand zorgverzekering moet betalen terwijl je pijn hebt,en niet geholpen word.

Meg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je misschien onbewust, je spieren te zwaar belast,Als dat zo is moet het met een paar dagen over zijn,als je maandag nog last hebt,ga dan even langs de dokter,maar denk niet gezien je leeftijd dat het wat bijzonders is.