Dedicated Nutrition Epic invloed op humeur?

Mijn echtgenoot gebruikt al een aantal maanden Dedicated Nutrition Epic, omdat hij powertraint. Ik heb de indruk dat hij hierdoor een korter lontje heeft. Hij is ongeduldiger en minder lief. Kan dat, of is er "gewoon" iets anders aan de hand??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zwaar trainen op zich heeft al een effect op o.a. testosteron niveaus.
Dit supplement (deze?) heeft dat ook.
http://www.bodyenfitshop.nl/creatine/creatine-alle/dedicated-nutrition/epic/#ingredienten Of dat effect zo groot is durf ik niet te zeggen.

Het beste antwoord

http://www.bodyenfitshop.nl/creatine/creatine-alle/dedicated-nutrition/epic/
Waarschijnlijk gebruikt hij dit.

Er zitten de volgende stoffen in met bepaalde effecten (volgens de fabrikant):

Beta Alanine: stimuleert Carnosine in je lichaam. Hierdoor krijg je als het goed is minder snel melkzuur.

Taurine: aminozuur wat voor spieropbouw zorgt. Laat sneller herstellen.

Creatine hcl: geconcentreerd, lost goed op.

Creatine monohydraat: Heeft positieve werking op de spieren, kracht en massa opbouw.

Creatinol-O-Phosphate (COP): krachtige spieropbouwer, zorgt ervoor dat je langer door kan trainen.

L-Carnitine-Tartrate: gaat spierafbraak tegen.

Agmatine: verhoogt de stikstofwaarden in je spieren.

Glucorunolactone: ingredient van energiedrankjes. Geeft extra energie.

Cinnamon extract: kaneel extract, helpt bij opname van diverse voedingsstoffen.

Astragin: gepatenteerd ingredient. Versterkt de werking van de overige ingredienten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zitten dus stofjes in die je extra energie geven en zorgen dat je langer door kunt gaan.
Zijn prikkelbaarheid zou veroorzaakt kunnen worden omdat hij hiermee continu over zijn eigen grenzen heen gaat, waardoor zijn lichaam uiteindelijk gaat protesteren.
Dus het is niet specifiek van dit middel, maar eerder dat hij door dit middel te lang door blijft trainen en de reguliere signalen van zijn lichaam dat vermoeidheid aangeeft niet meer doorkrijgt.

Ik ken uiteraard je man niet en weet niet hoeveel hij traint, maar dit is iets wat ik wel vaker heb gezien bij mensen.
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Goed antwoord. Een andere mogelijjkheid die ik zie is dat het niet door de additieven komt, maar door zijn fanatisme. Zijn fanatisme zorgt ervoor dat hij additieven gebruikt. Zijn fanatisme zorgt ook voor zijn korte lontje. Alles wat niet direct bijdraagt aan zijn training is namelijk een afleiding en dud vervelend. Maar dit is natuurlijk slechts een vermoeden.
Ritsuka
8 jaar geleden
Het is waarschijnlijk een combinatie van verschillende factoren. Ook een goed punt, dat hij gewoon heel fanatiek is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel voor de uiteenzetting. Het zal inderdaad een combinatie van verschillende factoren zijn.