Doet het pijn om gaatjes te schieten?

Ik wil heel graag Gaatjeniksaan me oor maar doet dat pijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (4)

Als je heel gevoelig bent dan zal het wat meer te voelen zijn als wanneer je niet zo snel een krimp geeft. Maar het is heus zo erg niet hoor. De tandarts is stukken vervelender.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor. Gaatjes piercen ze tegenwoordig, schieten mag niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van wie niet? Nog nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaatjes als in oorbellen schieten ze nog gewoon en mag ook nog gewoon, zelfs neuspiercings schieten ze soms. Een helix of targuspiercing mag niet geschoten worden
Ik vond van wel....anderen weer niet. Dus het antwoord op jou vraag is alleen beantwoord voor jou zelf als je de gaatjes hebt laten schieten.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaatjes in je oren laten schieten, doet het pijn?
Met een tang schieten ze vaak twee gaatjes tegelijk en omdat de tang zo snel de naald door de oorlel schiet kan dit pijnloos zijn. Je voelt dan alleen een soort tik op je oorlelletjes. Maar er zijn ook trage tangen, die zijn niet automatisch maar dan knijpen ze de naald door je oor en dat is echt niet altijd pijnloos. Een scherpe oorbel door het oor steken kan redelijk pijnloos verlopen als de oorlellen eerst even koud zijn gemaakt met ijsblokjes maar ik weet niet of die techniek tegenwoordig nog wordt toegepast. Je kunt dus stellen dat gaatjes in je oren prikken meestal zonder al te veel pijn verloopt, omdat het een eenvoudige ingreep is. Toch kan het wel degelijk pijnlijk zijn, maar niet erger dan een prik.

Gaatjes prikken, wat kunnen de complicaties zijn?
Meestal gaat het goed maar er kan wel eens iets fout gaan. Als je erg kleine oorlelletjes hebt kunnen je oorlelletjes een beetje gaan scheuren op de plaats waar de oorbel door je oor zit. Dit komt niet vaak voor maar het kan wel gebeuren. Als het gaatje per ongeluk te veel op de rand van het oorlelletje gezet wordt, zal het voor ontsteking kunnen zorgen en de oorlel kan inscheuren. Ook is het geen mooi gezicht een oorbel onderaan je oorlel. Dit is een fout van de persoon die gaatjes zet maar dit komt gelukkig niet vaak voor.