ik ben sertraline EG een dag vergeten in te nemen, ik neem 200 mg kan dit kwaad? Wat doe ik nu het beste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18K

Het beste antwoord

Zoals de bijsluiter zegt, inderdaad geen dubbele dosering nemen, gewoon doorgaan met slikken zoals je eerder deed.

Het kan op zich geen kwaad dat je het een keer vergeten bent. Waarschijnlijk merk je er niets van: onttrekkingsverschijnselen merk je bij dergelijke middelen (en middelen met een dergelijke halfwaardetijd) pas enkele dagen nadat je stopt of een lagere dosering neemt, en als je dan opnieuw begint, zijn eventuele symptomen van ontwenning doorgaans binnen 24 uur (en anders hooguit een dag of 3) verdwenen. Dus als je één dag het middel vergeet in te nemen, kun je eigenlijk geen problemen verwachten. Zou je toch last hebben van verschijnselen zoals slapeloosheid, misselijkheid, diarree, duizeligheid, zweten, prikkelbaarheid etc. (wat ik dus niet verwacht) dan zou dat binnen een dag na het opnieuw nemen van je volgende dosering weer helemaal verdwenen moeten zijn.

Het kan wél zinnig zijn om iets te verzinnen waarmee je voorkomt dat je je medicijnen vaker vergeet in te nemen, bijvoorbeeld door je pillen op een vaste plaats te leggen, of door een alarm te zetten op je wekker of telefoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bent u vergeten Sertraline EG in te nemen?
Als u een dosis bent vergeten in te nemen, neem de gemiste dosis dan niet alsnog in. Neem de volgende
dosis gewoon op de juiste tijd in.
Neem geen dubbele dosis om een vergeten dosis in te halen.
fremar
11 jaar geleden
fremar
11 jaar geleden
Als dit éénmalig is kan dit geen kwaad.
Wat je het beste doet is een telefoontje plegen naar je apotheker, dan weet je ook meteen of het wel of geen effecten heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de bijsluiter staat: "Neem geen dubbele dosis om een vergeten dosis in te halen." Er staat verder niet dat je de apotheker of je huisarts moet raadplegen, daaruit concludeer ik dat het geen kwaad kan als je het een keertje bent vergeten.