stevige handdruk.... verkeerd?

vaak als ik iemand een hand geeft zegt hij/zij
'een stevige handdruk' is dat goed of is dat gewoon een verpakte auw je doet het veel te hard?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

Beter een stevige handdruk dan een slappe. Maar als mensen het vaak tegen jou zeggen is dat wel een teken dat je het iets té stevig doet. Dus zou je kunnen proberen het wat voorzichtiger aan te pakken.
Amadea
11 jaar geleden
In geen geval een slap handje geven, gewoon doseren, bij dames iets minder krachtig drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik maak eruit op dat het ook een beetje minder kan. Normaal krijg ik te horen als ik een handdruk geef: "aangenaam of Leuk je te ontmoeten oid".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, zo had ik het ook gezegd!
Dat ligt aan de context. Als je een vriend/vriendin zo'n handdruk geeft is het een verpakte "auw". Als je een sollicitatie hebt en iemand zegt "je hebt een stevige handdruk" dan is dat meer een opmerking.

Kijk vooral naar de non-verbale communicatie van iemand. Dan merk je snel genoeg of het een compliment is of niet.

Een stevige handdruk is op zich helemaal niet verkeerd en zou ik niet zomaar afleren. Het kan van pas komen. Maar als je het weet te dowseren en je er bewust van bent is dat nóg beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stevige handdruk straalt zekerheid uit. Dit wordt positiever gezien dan een slappe handdruk. Het is niet zo hoe harder je drukt hoe zelfverzekerder. Knijp lichtjes in de hand, dat is genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stevige handdruk is goed. Maar het kan ook een 'understatement' zijn voor een handdruk waarbij je (bij wijze van spreken) de ring die iemand draagt in haar/zijn vingers perst. Dan is het iets te krachtig. En als mensen een reumatische aandoening aan hun handen hebben zonder meer pijnlijk.
Computoon