Kleine rode bultjes die na een aantal dagen gaan bloeden. Wat is dit?

Mijn zoon van 2,5 heeft sinds een aantal dagen kleine rode bultjes. Vnl. op zijn nek, gezicht en armen. Sinds vandaag gaan er een aantal open en komt er bloed uit. Iemand een idee wat dit kan zijn? Hij is er niet ziek van en het jeukt ook niet. Ik maak me geen zorgen, maar wil wel graag weten wat dit is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

dat klinkt als Keratosis Pilaris... als je daar in krabt kunnen ze gaan bloeden... google maar even, want ik ben er niet heel erg zeker van omdat ik nog nooit gehoord heb dat het spontaan gaat bloeden maar het kan zijn dat je zoontje er aan zit zonder dat je het weet misschien(?)

Toegevoegd na 2 minuten:
Keratosis Pilaris is overigens niet gevaarlijk, het is in principe niet eens een aandoening, hoogstens een verschijnsel. er zijn behoorlijk wat mensen die dat hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het doet mij aan krentenbaard denken. Dit is trouwens wel besmettelijk. Begint meestal in het gezicht en verder voel je je er niet ziek van. Het kan jeuken, maar hoeft niet. Op de onderste link, kun je foto's vinden van de diverse verschijningsvormen van krentenbaard. Het lijkt me wel handig om er maandag even mee naar de dokter te gaan. Maar dat was je misschien toch al van plan. Als het krentenbaard is, dan krijg je waarschijnlijk een creme mee, waardoor het sneller geneest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie! nog niet aan gedacht... ;-)