hoe komt het dat mijn vagina vervelt?

Ik heb sinds een dikke week geleden jeuk op mij vagina (in de overgang van vagina naar been). Door mijn gekrab zijn er ondiepe maar brede kloven ontstaan. Ook ben ik nu aan het vervellen op mijn vagina (en alleen daar). In dezelfde periode heb ik mini-pukkeltjes op mijn benen en boven mijn borsten gekregen (geen idee of dat verband houd).
Ik scheer en ik heb nog nooit seks gehad.
Enig idee wat dit kan zijn, of het schadelijk is, wat ik er tegen kan doen, en hoe lang het duurt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Huisarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is even naar de huisarts gaan.
De huisarts kan je eventueel antibiotica geven.
Eerlijk gezegt dat ik aan irritatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vulva..... !!!!! Vagina is het geboorte kanaal.

Antwoorden (2)

Misschien geirriteerd door ander waspoeder of droge huid
In at geval is het niet echt schadelijk (ander waspoeder en het gaat wel over) maar wel lastig.
het beste kun je even langs de huisarts gaan en vragen welke zalf je er het beste op kunt smeren tegen de jeuk.
Je kunt ook eerst nivea of andere zachte creme gebruiken, en kijken of dat verbetering geeft, daar kun je het weekend wel mee door, kun je daarna eventueel afspraak bij dokter maken
anneliez
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Juist+
misschien door de scheerzeep een vaginale schimmel of bacterie. soms kan je dat ook zomaar uit het niets krijgen of van antibiotica. Je hoeft je nergens voor te schamen heel veel meiden of vrouwen hebben daar wel eens last van. Gewoon de huisarts bellen en uitleggen. Meestal krijg je een soort zetpil voor je vagina en is het zo weer weg. Wordt ook wel een vaginaal eitje genoemd.