Zijn de medicijnen Allegra60 BrownMixture en Musco erkent binnen de EU?

Mijn vriendin heeft voor Bronchitis de genoemde medicatie voorgeschreven gekregen door een arts in Taiwan. Ik vraag me af of deze erkent zijn, en dus te vertrouwen.

(Apotheek, artsen, en ambassade heb ik benaderd en willen/kunnen me niet helpen)

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van de vraag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Het spul bestaat uit / bevat normaliter :

-Vloeibaar zoethoutwortelextract
-Braakwijnsteen (Antimoonkaliumtartraat)
-Een opiumtinctuur
-ethyl glycerolnitraat (daar vind ik het Nederlandse equivalent niet van)
-en water
en wordt gebruikt als slijmoplosser.

Feitelijk is het dus een soort 'dropwater' met een paar nogal ouderwetse , maar wel werkzame ! - geneesmiddelen die we hier eigenlijk niet meer gebruiken, maar niet verboden zijn. Alleen de opiumtinctuur (laudanum-achtige stof) mag je alleen op recept kopen, en in Nederland / Europa wordt het beschouwd als een achterhaald geneesmiddel omdat het een bijzonder verslavende werking kan hebben. (Ik kan niet vinden HOEVEEL er van in zit, dat maakt natuurlijk wel uit).

Ik weet niet of je er mee het vliegtuig in komt (vanwege de opiaten), maar eerlijk gezegd hebben we hier betere en een stuk gezonderde, moderne hoestdrankjes, en zou ik dit spul gewoon weggooien voor je het land verlaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het eerste medicijn heeft als werkzame stof fexofenadine. Voor meer informatie hierover zie de bron.
Het tweede medicijn kan ik niet vinden. Misschien kun je de werkzame stof achterhalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie daar tabletten ; hoe zie je daar een brown mixture in ? Ik heb ook wel tabletten met die naam gevonden, maar dat was een totaal ander medicijn.