Hoe doet een vegetariër het bij medicatie waar gelatine als hulpstof in zit?

Ik heb sinds een paar dagen een medicament waar als hulpstof gelatine in zit. Een vegetariër zal dat normaal niet consumeren vanwege het dierlijk element van gelatine. Maar wat als het een hulpstof is in een medicament. Wat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een vegetariër kan dit voorleggen bij de apotheek,soms hebben ze een vervangend medicijn waar geen gelatine in zit maar dan blijft wel het probleem dat ook die, zeer waarschijnlijk, op dieren uitgetest is en dan zal een vegetariër de keuze moeten maken tussen genezen of ziek blijven, meer opties zijn er dan niet meer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DG Als je arts het niet kan vinden is het heel goed mogelijk dat je apotheker het wel kan want dat is hun specialisatie niet van de huisarts! Ik kreeg bv een paar weken geleden een medicijn voorgeschreven die niet vergoed wordt door de verzekering,was zo duur dat ik het van mijn minimum uitkering niet kan betalen omdat ik het de rest van mijn leven moet gebruiken. De HA kon geen vervangend medicijn vinden,ik heb dit doorgegeven bij mijn apotheek en werd de volgende dag gebeld dat ze precies hetzelfde medicijn onder een andere naam hadden gevonden die wel vergoed wordt!

Andere antwoorden (1)

Dat is geheel aan de vegetariër in kwestie. Hij kan het innemen, of vragen naar een vervangende medicatie zonder gelatine.