Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

na het inhaleren van qvar salbutamol en flixotide krijg ik kriebels in me keel en moet ik hoestte hoe komt dit?

Ik neem al een aantal jaar astma medicatie in, nou nam ik net eerst qvar flixotide en kreeg ik kriebels in me keel en moest ik hoeste dus nam ik qvar salbutamol erachteraan en toen werd het nog erger. Elke keer als ik adem kriebelt het..

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoe dat precies komt weet ik niet. Maar je kan het beste een Aerochamber voorzetkamer gebruiken dan krijg je niet ineens die hele dosis in je mond. En wat ook belangrijk is dat je na iedere inname je mond goed spoelt. Ik zelf gebruikte mijn medicijnen in poedervorm (discus) en daar had ik altijd een hese stem van. Nu heb ik ze allemaal in aërosol in combinatie met voorzetkamer en heb ik nergens meer last van.

Bronnen:
http://www.mijnaerochamber.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100