Je hebt dus drie keer een ontsteking gehad aan je hartzakje.
De oorzaken daarvan zijn ook al heel divers.

En nu ben je veel ziek.

Het is niet duidelijk of er een verband is.

Misschien ben je gevoelig voor infecties, of virussen,
of leef je niet gezond. Of ben je nooit goed genezen
of..............

WAT zegt de DOKTER?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel verschillende oorzaken voor pericarditis, dus ik kan hier echt niet zomaar een antwoord op geven. Op zichzelf is het vrij onschuldig, als je daarna maar lang genoeg rust neemt. Als je dat niet doet, dan kan de ontsteking weer terugkomen. Als je de infectie hebt opgelopen na een operatie, dan is duidelijk dat die nog niet weg is. En, wat bedoel je met ziek? Ben je vaak moe, omdat je last van je hart hebt? Er is echt meer informatie nodig, maar ik zou er in ieder geval eens met mijn cardioloog over praten. Beterschap :-)
Bronnen: