Wat voor pokken zijn dat op mijn arm?

Ik at net heel veel koekjes met suiker, en dan krijg ik plotseling veel jeuk, Ik kijk naar me arm en zie 3 grote pokken op me linker arm waar aders zich bevinden.

Hier foto van: http://i60.tinypic.com/x6kc90.jpg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je had dit voor het koekjes eten nog niet? Kun je gebeten zijn door een insect?
Ritsuka
10 jaar geleden
Alleen op 1 arm? Lijkt mij niet met de koekjes te maken hebben, maar regelmatig 'heel veel koekjes' eten is ook niet zo goed voor je
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het, ik eet eigenlijk nooit koekjes dit was me eerste keer in 1 maand.
Dus van koekjes ofoz kan het niet komen want ik heb het alleen op me linker arm: Hier heb ik een wat duidelijke foto gemaakt: Kan het zijn dat ik bloed proppen heb? http://i61.tinypic.com/2sb35g2.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee en ik had voor de koekjes dit nog niet, en ik weet zeker dat ik niet gebeten was. Dus het is een allergische reactie voor koekjes?
Ritsuka
10 jaar geleden
en dat vraag je aan een onbekend persoon online?
Hier ga ik niet op antwoorden, straks zeg ik nee, ga jij dood en ben ik er verantwoordelijk voor. Ga hiermee naar je huisarts.
Ritsuka
10 jaar geleden
geen idee of het allergisch is, dan lijtk het mij dat het ook op andere plekken in je lichaam was. Als ik een allergische reactie heb, zijn mijn beide armen en handen jeukend en rood met kleine bultjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vertrouw je, dus je zegt dat ht onschuldig is
Ritsuka
10 jaar geleden
Lezen, ik zeg dat je naar de huisarts moet!
Ik zei alleen dat de keer dat ik persoonlijk ervaring had met een allergische reactie op voedsel, dit er totaal anders uit zag als wat jij hebt.

Het beste antwoord

De foto is helaas niet van zo'n kwaliteit dat het met zekerheid te zeggen is, maar het lijkt op urticaria, oftewel galbulten.
Galbulten zijn een uiting van een soort allergische reactie, meestal een reactie op aspecifieke prikkels. Wat bij jou de prikkel is geweest, is zonder verdere informatie niet te zeggen.

Urticaria zijn eigenlijk altijd onschuldig, maar wel lastig omdat ze erg jeuken. Meestal trekken ze ook weer snel weg als je er niet aan krabt.
Als je meer zekerheid wilt, of als je wilt uitzoeken wat bij jou de prikkel geweest is (meestal wordt die niet gevonden) dan zul je langs de huisarts moeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier heb ik een wat duidelijke foto gemaakt: Kan het zijn dat ik bloed proppen heb? http://i61.tinypic.com/2sb35g2.jpg
Ritsuka
10 jaar geleden
huisarts..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik ze aanraak voel ik geen pijn of niets ze jeuken ook niet. Dus het is onschuldig Ritsuka?
Ritsuka
10 jaar geleden
zie mijn eerdere reactie, bij de vraag zelf..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik durf niet naar huisarts en ik ben arm
Ritsuka
10 jaar geleden
Huisarts zit in basispakket, word vergoed
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks, het is al bijna verdwenen