Ik voel me moe,duizelig en heb hoofdpijn waaraan kan dit komen?

Kan dit door het weer komen en zo ja waarom? Ik heb dit al sinds 2 dagen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

Als het door het weer zou komen, dan ligt het eraan dat jij te weinig water hebt gedronken. Drink vanavond nog een paar glazen water, en morgen ook als eerste. Dan zul je merken dat het daarna over is.
Amadea
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
hoofdpijn krijg je in elk geval door "droge hersenen"
en duizelig omdat je bloed blijkbaar dik en stroperig is
dus lekker wat water drinken
Ik heb dat ook een keer gehad.
het ligt er volgens mij aan dat de zon voor jou te warm is op dit moment.
Ga vaker in de schaduw en eet goed en gezond.
Tip, Groente en fruit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een zonnesteek opgelopen.

Verschijnselen
De eerste verschijnselen van een zonnesteek zijn hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid en spierzwakte of -krampen. In een later stadium kunnen sufheid, bewusteloosheid, toevallen en hart- of ademstilstand optreden. In ernstige gevallen kan dit tot de dood leiden. Een hitteberoerte kan zeer snel verlopen.

Behandeling
Het is belangrijk de eerste verschijnselen van een zonnesteek te herkennen. Stop met sporten, ga uit de zon, trek overtollige kleding uit en drink soep of enkele glazen water in combinatie met wat zout (9 gram per liter) of gebruik een speciale rehydratie oplossing (als ORS verkrijgbaar bij drogist of apotheek). Natte handdoeken op de blote huid geven ook snel verkoeling, evenals een ventilator. Het herstel van een ongecompliceerde zonnesteek kan enkele dagen duren.
Waarschuw snel een arts of bel 112 wanneer er sprake is van sufheid, bewusteloosheid, toevallen of hartritmestoornissen. Waarschuw ook een arts bij twijfel over de ernst van de verschijnselen.
Naast bovengenoemde maatregelen kan het nodig zijn om iemand met een ernstige zonnesteek of hitteberoerte op te nemen in het ziekenhuis, soms zelfs op de intensive care. Het vocht- en zoutverlies kan worden aangevuld met een infuus en eventuele complicaties kunnen met medicijnen worden behandeld.

Voorzorgsmaatregelen

De volgende maatregelen kunnen helpen om een zonnesteek of hitteberoerte te voorkomen:
Vermijd tussen elf uur ’s morgens en drie uur ’s middags de zon, omdat dan de zonnestralen het meest krachtig zijn;
Draag iets op het hoofd, zoals een pet of hoofddoek en houd de nek bedekt;
Drink voldoende en zorg voor voldoende zoutinname. Ga niet alleen op dorstgevoel af om te bepalen wanneer iets te drinken. Dorst is namelijk al een teken van uitdroging;
Draag niet te veel en goed ventilerende (sport)kleding;
Zorg voor voldoende verkoeling, bijvoorbeeld door natte sponzen of een douche;
Verricht geen zware arbeid en beoefen geen langdurige sport in de hitte;
Drink geen alcohol of cafeïne, omdat deze middelen een vochtuitdrijvende werking hebben;

Toegevoegd na 2 minuten:
Op onderstaande link staat nog meer informatie:

http://www.medicinfo.nl/%7Bfb56bcc6-e40f-4592-bf87-999655eb94f8%7D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het van het weer zou komen,
lijkt mij niet waarschijnlijk als je verder gezond bent.
Maar daar kom je gauw genoeg achter, als je inderdaad
genoeg water gaat drinken.
En het gaat nog veel warmer worden ook.

Maar jouw klachten kunnen ook een heel andere oorzaak hebben:
Duizeligheid wordt veroorzaakt door een tijdelijk zuurstoftekort in de hersenen of een prikkeling van het evenwichtsorgaan. Je kunt je soms duizelig voelen als je te snel opstaat of als je te veel alcohol gedronken hebt.
* Lage bloedsuikerspiegel.
* Slecht gezichtvermogen. Misschien besef je het niet, maar heb je eigenlijk een bril nodig.
* Allerlei migraineklachten.
* Diabetes.
* Hoge bloeddruk.
* Oververmoeidheid.
* En inderdaad: vocht tekort.

Let dus op je klachten en als die aanhouden:
HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt door de chemtrails die door vliegtuigen in de lucht word gespoten.google maar eens chemtrail.
Bijna iedereen heeft er last van,je bent 1 van de vele

Toegevoegd na 10 uur:
Tijd zal het leren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig :-). Toevallig waren er gisteravond heel veel van die strepen in de lucht te zien. Toen zei ik al tegen mijn partner "je zult zien dat vandaag of morgen weer iemand begint over chemtrails". En jawel dus :-).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google dus maar op "contrails".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een aluminium hoofddekseltje maakt, ben je beschermd. Dus waar zeur je over? Gewoon aluminiumfolie aan de binnenkant van je gangsta-petje doen en klaar ben je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plusje voor deze jongen, omdat die andere je een beetje belachelijk maken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak hem niet belachelijk hoor. Is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Ivodepivo ...Een plusje voor deze jongen, omdat die andere je een beetje belachelijk maken…
" Een plusje uit medelijden omdat hij zichzelf belachelijk maakt??????????????????????????????????????????????? De vraagsteller zit met een medisch probleempje, waar waarschijnlijk de huisarts gemakkelijk uitkomst kan bieden, maar dat terzijde.
En dan komt Pieter Donker met een lul verhaal over condencie sporen van een vliegtuig....hoe diep kan je zinken?