Wat te doen tegen buikkramp door ongesteldheid?

Ik heb altijd heel erg kramp als ik ongesteld ben. Normaal verwarm ik altijd een pittenzak en leg die op mn buik maar die ben ik kwijt. Wat moet ik doen? De pijn is zo erg dat ik amper kan lopen en ik mag geen paracetamol door andere medicijnen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Rust, liggen in een ontspannen houding (probeer verschillende uit) ibuprofen tegen de pijn helpt ook bij veel vrouwen. Als je echt vergaat van de pijn en niks helpt, neem dan contact op met je huisarts.

als je ook geen kruik hebt, kan je een lege pet-fles vullen met warm water. handdoekje er om, en je hebt een heerlijke kruik.

Pittenzak, gelpack, kruik, warme doek, alles wat warmte geeft: een warm bad, een warme douche. En mocht je geen hemd aan hebben, trek er dan één aan en stop de onderkant lekker warm in je onderbroek. Warme dranken zijn ook wat verzachtend. Voldoende drinken is sowieso belangrijk als je pijn hebt. Beweging is altijd goed, wat rondlopen verzacht vaak de pijn. Wat ook helpt tegen ongesteldheidskrampen, is een orgasme. Tja, ik kan er ook niets aan doen ;-). Alternatieven voor paracetamol: ibuprofen, naproxen (aleve) of andere NSAID's. Zijn vaak ook nog effectiever dan paracetamol tegen menstruatiekrampen, maar kijk zelf even na wat je wel of niet mag hebben samen met je andere medicatie.

Ga sporten. wandelen fietsen etc wat je maar wilt Ja ik weet het, klinkt tegen strijdig maar door het bewegen, komt je lichaam los, je spant je spieren toch ombewust bij pijn. En dat maakt het erger. En daarbij bij het sporten verzet je je gedachte, en focus je je minder op je pijn. En door de aanmaak van endorfines voel je je sowieso beter. Dus ondanks dat je denkt dat je niet kan lopen gewoon doen. !!!

WARMTE Tijdens je menstruatie trekt je baarmoeder zich samen om het overbodig geworden baarmoederslijm af te stoten. Hierdoor heb je last van buikkramp. Om deze kramp op te vangen span je je buikspieren aan. Warmte helpt je buikspieren te ontspannen. Draag een warme trui, neem een kruik of een warm bad, waaraan je eventueel wat lavendelolie kan toevoegen. Helpt dit allemaal niet masseer dan je buik met massage olie waaraan wat lavendelolie is toegevoegd. Ook het masseren van je onderrug kan helpen. BEWEGING Lichaamsbeweging zorgt voor een betere doorbloeding en een diepere ademhaling. Uit onderzoek blijkt dat als de lichamelijke inspanning stijgt, de hoeveelheid bloedverlies en het aantal menstruatiedagen vermindert. Vaak kun je na het sporten beter ontspannen. Heb je geen zin om je onder de mensen te begeven? Doe dan thuis wat oefeningen. Train regelmatig je buikspieren. Vooral die van je onderbuik. Hierdoor werkt je spijsvertering beter. Sterke onderbuikspieren verlichten menstruatiepijn. Ga op je rug liggen strek je benen langzaam omhoog, vouw je handen om je onderbuik en span je buikspieren aan. Je billen komen iets van de grond en je tenen wijzen naar het plafond. Laat daarna je benen langzaam weer zakken. Enkele malen herhalen. Ga op je buik liggen. Til je hoofd en je borst op zonder je handen te gebruiken. Gebruik nu je armen om je bovenlijf nog verder van de grond te tillen. Je rug is nu gekromd. Enkele malen herhalen. Om je onderrug te ontspannen: ga je op handen en knieën zitten. Maak nu eerst je rug bol en vervolgens hol. Tien keer herhalen. ETEN De hoeveelheid oestrogeen in je lichaam verandert steeds tijdens je cyclus. Ook je voeding heeft invloed. Vet stimuleert bijvoorbeeld oestrogeen, terwijl vezels ervoor zorgen dat oestrogeen het lichaam verlaat. Probeer dus granen, groenten, peulvruchten en fruit te eten en vette producten (zoals vlees, zuivelproducten, plantaardige en dierlijke vetten) te vermijden. DRINKEN Sommige drankjes dateren al uit je oma’s tijd, maar ze werken nog steeds. Lichte menstruatiekrampen kun je verlichten door thee van gember en kamille te drinken. Warme anijsmelk bevordert de menstruatie en vermindert krampen. Cafeïne zorgt voor bloedsuikerspiegelschommelingen en dit maakt de kramp erger. Vermijd koffie, zwarte thee, cola, chocolade en geneesmiddelen met cafeïne. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.harryvanderlinden.com/vjg/?page_id=16

doorbijten dan wordt het minder. klinkt keihard maar dat is mijn ervaring. heel rustig aan beginnen met inpakken en dergelijke.

Ze zeggen dat warme chocolade melk drinken helpt maar ik weet niet of dit echt waar is

Hier dan een man aan het woord en zal wel weer kritiek krijgen op mijn antwoord maar geef toch antwoord of eigenlijk een vraag: Heb je met de artsen overlegd wát je medicatie is en ik weet niet wát voor medicatie (zit zelf met tig soorten maar de kans dat ik ongesteld wordt lijkt me vrij klein als man zijnde) Ik weet wél dat bij overgevoeligheid een ander soort anticonceptie wonderen kan doen, Microgynon bijvoorbeeld leidde bij mijn ex er toe dat al die klachten verdwenen en een gereguleerde cyclus bevorderde. Schaam je niet om dit met een vertrouwensarts te bespreken en als je eigen dokter je niet kan helpen ben je vrij om een second opinion te vragen bij een ander. Ik krijg van 3 verschillende artsen een compleet ander advies qua medicatie en moet HUN gaan uitleggen dat het gene wát ze voorschrijven precies het enige medicijn is (Domperidon, voor je eetlust) waar géén gele sticker op zit? Ik heb 4 oudere zussen waarvan er 2 kampen met jou vraag en 1 dusdanig bloedverlies heeft dat er luiers voor nodig zijn om gewoon kleding te kunnen dragen tijdens "de periode". Dit is door wisseling van "de pil" erg afgenomen en afhankelijk van jouw persoonlijke situatie, denk ik dat je met een arts in bespreking moet gaan en het is geen schande maar wel zonde als het probleem gewoon op te lossen is lijkt me. Heb diverse vriendinnetjes gehad die "na overstappen op een andere pil" of juist stoppen met de pil van jouw klachten zijn verlost. Wish you luck!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100