Waarom zweten mensen als ze het warm hebben of als ze zich ongemakkelijk voelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zweten heeft een functie: Door te zweten wordt de huid vochtig, en daardoor koelt deze af.
Dus het is heel nuttig dat je lichaam zweet.

Als iemand zich ongemakkelijk voelt, gaat de hartslag omhoog, waardoor in het lichaam alles gaat versnellen.
Daardoor krijg je het warm. (vergelijk het maar met sporten). Dus ook dan is zweten een nuttige functie van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om hun warmte kwijt te raken. Het zweet dat op je huid komt te liggen verdampt en met verdamping wordt de meeste warmte afgegeven. Als je je ongemakkelijk voelt krijg je het warm en ga je zweten om de warmte af te voeren.