Kunnen 'jongeren' ook longkanker hebben?

Met 'jongeren' bedoel ik dan ook 16/17 jarigen.
Ik hoor altijd dat ouderen longkanker hebben, heb dat nooit over een 17-jarige gehoord, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
5.7K

Het beste antwoord

Ja, maar dat is zeldzaam. Jongeren hoeven niet bang te zijn aan longkanker te sterven. Het aantal mensen onder 30 jaar dat aan de ziekte bezwijkt, is gering.
Bij mannen tussen 60 en 70 jaar en bij vrouwen tussen 50 en 60 jaar is longkanker echter bij één op de zeven overledenen de doodsoorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet of nauwelijks.

Zie plaatje voor de relatie tussen leeftijd en longkanker.

Toegevoegd na 19 minuten:
Je kan het op elke leeftijd krijgen, maar voor een 16/17 jarige is het extreem zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazekers kan dat,een kennis van mij heeft dat gehad toen ze een jaar of 17/18 was,gelukkig overwonnen

Toegevoegd na 28 seconden:
Het komt gewoon minder voor dan bij ouderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeldzaam maar mogelijk.